• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen bij faxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquakoi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bij het faxen automatisch een nummer teller in op te nemen
dus als ik een afruk maak met nummer 1 het volgende automatisch 2 wordt

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bij het faxen automatisch een nummer teller in op te nemen
dus als ik een afruk maak met nummer 1 het volgende automatisch 2 wordt

Doe er eens een voorbeeldje bij in de vorm van een bestandje, anders blijft het redelijk vaag.

opnummeren bij printen

Doe er eens een voorbeeldje bij in de vorm van een bestandje, anders blijft het redelijk vaag.

Het is eigenlijk niet zo moeilijk als het lijkt
De bedoeling is dat ik orders maak en die blanco uitprint
Als ik er dan bijvoorbeeld 10 afdruk dan komt er boven in de hoek op de eerste bv 100 de tweede dan 101 de derde 102 enz.
Nu moet ik dit telkens bij elke order er apart inzetten en dit is zeer intesief werk

Plak deze code eens bij ThisWorkbook in VBA:

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

With Sheets("bladwaardecelstaat").Range("celdiejewilverhogen")
        .Value = .Value + 1
    End With

End Sub

Pas wel aan voor naam van het blad en het adres van de cel.

Let op! Telkens net vóór dat je iets afdrukt in dat bestand wordt er 1 bijgeteld bij die cel, en dan wordt er verder geprint. Ook als je iets anders afprint, of iets op een ander blad, of 2 keer dezelfde factuur. Daarvoor zal je dus nog wat moeten verzinnen om dit te ondervangen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan