• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen bij naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Nu zit ik al een tijdje te stunten met het volgende:

Ik wil graag een totaal telling van de waardes in een kolom hebben bij een bepaalde naam.
bv Piet heeft 3 keer wat gekocht hoe krijg ik het dan voor elkaar dat er een totaaltelling van Piet achter zijn naam komt? (onder waarde)
En als Piet voor de 4e keer wat kopt dat deze automatisch wordt doorgeteld. Ik krijg middels ver zoeken slecht 1 argument en geen totaal telling.

Ik ben benieuwd wat de oplossing is

Nickx

Bijlagen

Nickx,

bij mij staan wel de juiste aantallen onder waarde. Je zou het bereik in de formule iets groter kunnen maken. =AANTAL.ALS(B1:B100;"piet")

Als Piet dan weer iets koopt en je zet deze onder de gegevens in kolom A en B
dan wordt deze er automatisch bijgeteld.

Koosl

dat stukje is me net aan duidelijk...om wat specifieker te zijn....
Ik zou graag in E12 de totaal telling van de bedragen van Piet willlen hebben (hetzelfde voor E13 klaas en E14 Gerrit) En dan niet door handmatig de cellen op te tellen.

Nickx

Andere Formule

Misschien zou je Som.als kunnen gebruiken.

Uit Excel help bij functies:

SOM.ALS

Zie ook

Telt cellen op die voldoen aan een bepaald criterium.

Syntaxis

SOM.ALS(bereik;criterium;optelbereik)

bereik is het bereik van cellen dat u wilt evalueren.

criterium is het criterium in de vorm van een getal, expressie of tekst waarmee u opgeeft welke cellen u wilt optellen. criterium kan bijvoorbeeld worden weergegeven als 32, "32", ">32", "appels".

optelbereik zijn de feitelijke cellen die moeten worden opgeteld.

Aanvullende informatie

De cellen in optelbereik worden alleen opgeteld als de corresponderende cellen in bereik aan de criteria voldoen.

Als u optelbereik weglaat, worden de cellen in bereik opgeteld.

Eigenlijk hetzelfde als Aantal.als alleen nu totaalbedrag

Laatst bewerkt:
Yep...dat was was...gelukt...bedankt voor de positieve bijdrage :thumb:

Nickx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan