• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen d.m.v. Name Manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Folkerto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
3
Goedemiddag,

De laatste tijd ben ik veel met Excel bezig en ik ben al vaak via een zoekopdracht op Google naar een Excel-probleem op dit forum gekomen. Dus allereerst wil ik jullie bedanken voor de tips die ik al heb mogen lezen.

Ik heb nu echter een vraag die ik niet heb kunnen vinden op dit forum. Misschien is de vraag al wel eens geweest, dan zou ik graag de link naar het betreffende topic willen ontvangen.
Ik ben bezig met een overzicht van de declaraties van werknemers. Elke werknemer krijgt een eigen tabblad. Ik ben nu nog bezig met het eerste tabblad, die ik dan straks een aantal keer kan kopiëren voor het aantal werknemers. In het tabblad staan 12 tabellen voor de declaraties van elke maand. Zo'n tabel bevat ook de som van de declaraties binnen die maand. De cel waarin deze som staat heb ik via Name Manager 'UrenJanuari', 'UrenFebruari' etc. genoemd. Uiteindelijk wil ik ook de som van al die maanden uitrekenen. Dit hoopte ik te doen door iets dergelijks als =SUM(UrenJanuari:UrenDecember). Dat zou ik mooier en makkelijker vinden dan =L28+L56+L84+etc.

Maar =SUM(UrenJanuari:UrenDecember) doet het uiteraard niet. Ik zou denken dat het op een bepaalde manier wel mogelijk is, maar dan heb ik volgens mij ook te maken met de namen van de tabellen die ik ook in de Name Manager zie staan (tblData29, tblData34 e.d.). Ik weet niet of dat dan problemen zou gaan opleveren voor straks, als ik het tabblad een aantal keer zal kopiëren en de namen van de tabellen in die nieuwe tabbladen anders zullen zijn.
Weet iemand hier meer over?

Ik hoop dat ik mijzelf duidelijk heb gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Folkert
 
Folkert,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om bij een vraag ook een voorbeeldje in excel te posten. Dat bespaart helpers een hoop werk en het levert sneller een bevredigend antwoord op.
Veel hangt n.l. af van hoe je sheet er uit ziet....;)
 
Laatst bewerkt:
PHP:
=SUM(UrenJanuari;urenfebruari;urenmaart;UrenDecember)

doet het natuurlijk wel
 
12 medewerkers met elk 12 tabellen en elk 12 gedefinieerde namen? Waarbij je de tabellen onder elkaar zet? Ik neem aan dat al deze tabellen identiek zijn qua opzet. Zo ja, stop alles van de 12 medewerkers in één tabel. Maar zoals in #2 al geschreven. Plaats even wat je nu al gemaakt hebt. (klik op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip) Dan is er vast wel iemand die een opzetje wil maken voor een iets beter beheer(s)baar bestand.
 
Persoonlijk vind ik het niet zo raar.

Elke werknemer krijgt een eigen tabblad....
...... In het tabblad staan 12 tabellen voor de declaraties van elke maand.


Het lijkt mij wel erg overzichtelijk (bv. eigen urendeclaratie van werknemer).
Samenvatting maken per maand en verwerken in de salarisadministratie.
 
Bedankt voor de reacties.

Het gaat dus in dit geval om het tabblad 'Jan Janssen'. (Dingetjes zoals de data-selectie van de charts en de hyperlinks kloppen nog niet allemaal).
Ik moet wat overzicht creëren in de uren die externe werknemers volgens contract/afspraak zouden gaan maken, wat ze daadwerkelijk maken en waaraan zij hun uren hebben besteed. Ook enkele informatie omtrent dat contract moet per werknemer makkelijk op te zoeken zijn. Op deze manier leek mij dat goed te gaan.

Mvg,
Folkert
 

Bijlagen

  • Declaraties.xlsx
    213,5 KB · Weergaven: 19
Zorg dat de "scope" de sheet is en niet het hele werkboek (dan is UrenApril op iedere sheet welke je kopieert ook UrenApril op die sheet)
Op jouw eerste sheet maak je ook 1 naam UrenTotaal met dezelfde "scope"
 
Ik heb nu inderdaad de Scopes verkleind tot de Sheet en verder de som van UrenJanuari;UrenFebruari;UrenMaart;etc gebruikt. Dat werkt goed, ook wanneer het tabblad gekopieerd wordt. Bedankt voor de oplossingen.

Helaas lukt dit niet goed met de hyperlinks in het document. Ik laat de hyperlinks verwijzen naar de cellen met een naam. Zo verwijst de hyperlink 'Februari' naar UrenFebruari in 'Jan Janssen'!. Wanneer ik het tabblad vervolgens kopieer om ook Henk de Boer toe te kunnen voegen, dan verwijst de hyperlink Februari in 'Herman de Boer'! naar UrenFebruari in 'Jan Janssen'!. Op zich wel logisch natuurlijk, maar ik vroeg mij af of er een manier is om dat ook mee te laten veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan