• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen (denk dat het heel simpel is..maar hoe?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nelmeinema

Op forums is het gebruikelijk dat er deftige titels gebruikt worden voor topics. En tevens dat de uitleg in de vraag zelf hier gezet wordt, en niet in het bestand zelf. Dat is ook voor jou van nut want een aantal helpers laten zulke topics links liggen... ;)

Wigi

En zorg ook dat je uitleg bestaat uit volzinnen aub :shocked: Wat een nonchalantie

Beste nelmeinema,

In welke cel(len) had je de formule gewild, en wat als B2 geen "ja" en geen "" is?
Of wil je dit uitsluiten via validatie?

Gelukkig toch iemand die me helpen wil....nogmaals excusses voor de slechte info, maar de reacties op mijn slechte info vindt ik ook niet erg netjes... :o

Maar goed, ik zou graag de uitslag in h2 t/m h5 willen hebben.
B2 tot B5 is of Ja of het blijft leeg...

Snap je het zo een beetje.

Alvast bedankt! :thumb:

Allereerst wil ik toch wel even zeggen dat ik zelf totaal niet de indruk heb dat degenen die commentaar leverden op jouw vraagstelling, dit negatief bedoelden. Het is precies wat Wigi zegt; het helpt anderen om jou te helpen. Neem het mee voor een volgende keer. Dus no hard feelings :)

En dan nog de oplossing van jouw vraag in de bijlage :)

Code:
=ALS(B2="ja";35;ALS(B2="";D2+E2+F2;""))

Bijlagen

OK heel erg bedankt, dit is precies wat ik bedoelde. :thumb:

En ja ik moet de opmerking van Joram misschien ook niet als iets negatiefs zien!
Ik zal er volgende keer rekening mee houden en een duidelijk dokument bijvoegen en de omschrijving op het forum ook duidelijk aangeven.

Maar ik ben uit de brand...Tot de volgende keer!

Bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan