• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen in beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisg

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Goede middag,

Binnen een beveiligd werkblad kan in een aantal cellen een reeks getallen worden ingevoerd die vervolgens moeten worden opgeteld. Het invoeren lukt prima alleen mag ik niet op het Sygma teken (som teken) in de werkblak klikken in een beveiligd werkblad. Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Groet Joris.

Handmatig de formule ingeven in een onbeveiligde cel? ( =som(A1:A300) )

Klopt. Ook 'Alt =' werkt alleen zit ik met gebruikers die graag het knopje in de werkbalk willen gebruiken. Vandaar mijn vraag.

Dan zou ik geen oplossing weten, misschien via VBA - maar dan is het wachten op de VBA-Wizzards. Waarom zet je dan niet de SOM al in het blad? al dan niet variabel, bijvoorbeeld zo: =SOM(INDIRECT("$A$1:$A"&C1)) in kolom A staat het optelbereik en in C1 geef je aan tot en met welke rij er moet worden opgeteld.

Succes,

Laatst bewerkt:
Op zich kom ik zo wel uit. Was leuk geweest voor de gebruikers. Die som staat iedere keer op een andere plek dus die kan ik helaas niet alvast neerzetten.
Toch bedankt.

Groet Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan