• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen in exel (of Calc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Graag zou ik een blad willen maken met daarbij 11 kolommen.
In de eerste kolom komen de namen van deelnemers te staan, de tweede t/m 10 komen de grammen/kilo's te staan die men vangt en de laatste kolom het totaal.

Maar helaas weet ik niets van exel af (ik gebruik Libre Office, daar heet het Calc. maar dat maakt verder niet uit) en weet dus helemaal niet hoe ik dit moet realiseren.

Ik kan wel de kolommen maken, dat is niet zo moeilijk ;) , maar de codes en zo voor het optellen van......dat weet ik niet. Ook geen idee hoe ik dat moet doen.
Wie kan mij hiermee helpen?

Hoi Femke,

bijgaand een eenvoudige opzet in Excel.
Dat kun je ook openen met Calc

Bijlagen

Hoi!
Toppie zeg, simpel maar doeltreffend. Ik neem aan dat ik de opmaak kan veranderen zonder dat de code mee veranderd ;)
Ik ben hier heel blij mee.

Kan je ook uitleggen hoe dit werkt? Dus hoe je dit gemaakt hebt, dan leer ik er wat van en kan ik het de volgende keer zelf.

Simpel, gewoon in regel 1 de teksten gezet
de formule is als volgt gedaan:
type "=SOM("
sleep over de cellen die opgeteld moeten worden
druk op Enter

Als je de layout veranderd blijft de functionaliteit behouden

hahaha, simpel................als je het weet!!
Die codes weet ik dus niet; ik neem aan dat je regel een apart sleept t/m de laatste kolom of alleen 2 t/m 9
en dan de tweede regel apart etc.

zie je, dus simpel.....kan.....maar het roept nog vragen op ;)

Dank je wel. Ik hoef gelukkig verder niets met Calc te doen, maar wie weet komt dit nog weleens van pas.
Ik heb inmiddels de opmaak als iets veranderd, het komt wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan