Optellen in rapport hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janchii

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Ik heb expressie van '[bla] + [bla2]' gebruikt, maar het werkt niet goed, het wordt gewoon aan elkaar geplakt.. Zie screenshot. Ik wil graag record Maandelijke aflossing in euro's en Rentekosten per maand optellen in een nieuw kolom 'Totaal'. Is dat mogelijk?

Optellen.jpg

Berekeningen in een rapport maak je in Voetteksten of Kopteksten. Wil je de cijfers per maand, dan zul je het rapport moeten groeperen op Maand, en op die groep zet je dan de Voettekst aan. Ik zou trouwens groeperen op Jaar+Maand, want dat gaat anders geheid een keer verkeerd :)

Sorry, ik begrijp u niet. Ik ben ook maar een beginner. Maar als ik het in voetteksten of kopteksten plaatst, dan staat het niet naast kolom Rentekosten per maand, toch? Zie screenshot wat ik graag wil zien, en dat getallen bij totale kosten kloppe niet. Het zijn gewoon getallen van Maandelijke aflossingen en Rentekosten aan elkaar geplakt.. Wil optelsom zien Optellen.jpg

Ik had je vraag iets te snel gelezen, en daar een antwoord op bedacht. Is niet slim natuurlijk :o
Ik kan mij niet voorstellen dat dit:
Ik heb expressie van '[bla] + [bla2]' gebruikt
je formule is. Laat eerst eens zien wat je wèl gebruikt als formule.

In plaats van een moeilijk leesbaar plaatje zou de formule in Besturingselementbron ook genoeg zijn geweest ;)
Nu gok ik er maar op dat er staat: =[LeningAflossing]+[LeningRenteKosten]. En dat zou moeten werken, als [LeningAflossing] en [LeningRenteKosten] numerieke velden zijn, bijvoorbeeld Valuta. Dat zijn ze vermoedelijk niet, want ik zie ook dat de tekstuitlijning van de twee velden op Links staat (al kan je de tekstvelden natuurlijk ook naar links hebben verplaatst). En in dat geval klopt het wat er gebeurt: tekst kun je namelijk niet optellen. Dus die wordt samengevoegd. Check dus de veldeigenschappen, en zet alles netjes op Numeriek, als dat niet het geval is.

Dan mag de vraag nog op <Opgelost>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan