• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen kol; voorwaarde letters uit andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006

Optellen van een kolom, onder voorwaarde, dat enkele letters middenin overeenkomen met de inhoud van in aangewezen cel.
In cel B3 staat getypt: i Mek
In cel G3 =DEEL(C3;VIND.SPEC(" ";C3)+2;3)
uitkomst Mek
In cel F3 de formule: =AANTAL.ALS(reg!C$5:reg!C$501;"* Mek **")
uitkomst; in de kolom komen de letters Mek 5 keer voor als achter de eerste en voor de tweede Spatie
Nu zou ik graag in de formule =AANTAL.ALS(reg!C$5:reg!C$501;"* Mek **") verwijzen naar cel G3.
Doel hiervan is deze formule dan te kopiëren naar de volgende rijen, die telkens een andere lettercode op de zelfde plaats hebben.
Ik wil wel een voorbeeld bestand toevoegen; maar hoe?

Laatst bewerkt:
Hmm, de bedoeling snap ik nog niet helemaal.
Maar bijlage toevoegen gaat als volgt:
Je excel document zippen of rarren.
Als ie dan max 100 Kb is, kun je hem als bijlage plaatsen.
Onderaan je bericht "Beheer bijlagen".
Nladeren, bestand selecteren, en "uploaden".

Maar........
Mij lukt het gisteren en vandaag niet om iets te uploaden.
Komt wellicht hierdoor:
http://www.helpmij.nl/?id=1426 (Helpmij onderhoud na server problemen)

Overtollige TAB bladen, rijen en kolomen heb ik verwijderd, vanwege de opslagruimte.
In blad ‘reg’ worden in kol C codes in gevoerd die per adres/persoon uniek zijn: letter + 2 Spaties + 1 tot 3 letters (dus: 1 letter + 2 Spaties of 3 letters + geen Spatie) + 1 Spatie + een getal, bestaande uit 3 cijfers + 1 Spatie + weer een lettergroep.
Het gaat om de eerste lettergroep achter de eerste Spatie. H of Ma of Sgl.
In tabblad ‘code’ in kol B vindt je het begin van deze codes terug.
Het gaat om de kol F
Hier word geteld hoe vaak een iedere lettercoede in blad ‘reg’ in het midden van de cellen van kol C voor komt. Voor iedere (nieuwe) naam moet ik de formules in kol F (en ook in kol G) handmatig aanpassen.
Ik zou graag dat, naast tabblad ‘reg’ ook naar de cel in kol E verwezen wordt.

De toegevoegde bijlage .RAR werd niet opgenomen.
Ik probeer het nog eens met .ZIP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan