• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen leeg of 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc_uyl

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
Beste mensen ik heb een probleempje,

in een Excel sheet wil ik een aantal cellen bij elkaar optellen, zeg cel A1 en A2.
Dit is natuurlijk =A1+A2, echter op het moment dat de cellen A1+A2 leeg zijn weergeeft hij in de doelcel het cijfer 0.
Nu wil ik dat op het moment dat de broncellen leeg zijn mijn doelcel leeg blijft, dit kan ik gemakkelijk doen met een =ALS((A1+A2)>0;(A1+A2);"") o.i.d.

Het probleem dat ik dan alleen heb is dan wanneer het getal in de broncel 0 is, ik deze 0 wel in de doelcel wil hebben en dat gaat niet met de ALS functie.
hoe kan ik dit oplossen?

Ik werk overigens met Windows Office 365

Excel 2010 of 13
ga je naar opties - geavanceerd - sectie weergave voor dit werkblad en daar een vinkje plaatsen voor NUL verwijderen

of je kiest:
Code:
 = als(a1="";"";a1+b1)

groet

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Marc dit bedoelt:
Code:
=ALS(EN(ISLEEG(A1);ISLEEG(A2));"";A1+A2)

Dit klopt. maar zo weergeeft hij geen enkele 0. Ik wil op het moment dat er een 0 ingevoerd wordt in een van de broncellen, er in de doelcel wel een 0 komt te staan.
alleen wanneer er geen data in een van de broncellen staat wil ik dat de doelcel leeg blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan