Optellen Listboxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

roderiquez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Berichten
4
Na meerdere malen berichten over het optellen van Listboxen te hebben gevonden, is het mij nog niet duidelijk.

Ik doorloop enkele stappen;
1) ik klik enkele waardes in meer dropdownboxen aan.
2) Dan klik ik op een button, om in meerdere listboxen, de inhoud van een cel te krijgen (een getal)
Dit gebeurt aan de hand van een voorwaarde

Code:
Private Sub ButtonRun2_Click()
If kWCombobox.Text = "0…80  [kW]" And €Combobox.Text = "0…340.000 [€]" Then
UitkomstListbox2.RowSource = "Blad1!k24"
End If
End Sub

prima tot zover. Ik heb in deze listboxen een getal staan dat uit een RowSource wordt gehaald (oftewel de inhoud van een cel)

Nu wil ik al deze listboxen, optellen in 1 listbox, door op een button te klikken; HOE DOE IK DIT!???????

Moet ik dit met function's of sub's doen? Please help me!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af of je niet eens bij de basis van VBA moet beginnen.

c0=listbox1.value+listbox2.value... etc.
 
optellen listbox

Klopt, ik ben ook een volledige beginner, heb het zelf "geleerd" via internet en dit forum (zeer bruikbaar!!!)
Maar als ik nu weet, hoe ik de inhoud van de meerdere listboxen, die in een listbox is weergegeven mbv rowsource, en altijd 1 regel is, optel in een laatste listbox, BEN IK KLAAR EN HEEEEEL BLIJ. Dan draait mijn programma (opdr voor school)!

Ik zit er nu al heel lang op te pielen......

Dus ik ben op zoek naar:
( exact de code) om dmv een button, de waarde/data/kolom/rowsource uit listbox 1 listbox 2 en listbox 3 op te laten tellen in listbox 4

Alterbatrief:
Het is me wel al gelukt om het met een textbox op te tellen, dus textbox 1+2+3=waarde in textbox 4 en dit weer te geven in een label.dus dit zou ook voldoen.
Alleen is het me nog niet gelukt om als ik op een buton klik, dat de textbox zijn value uit een cel haalt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan