optellen met formule werkt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bilal Almasoudi

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
hoi,

ik heb een tabel gemaakt in word waarik wat gegevens wil optellen, maar in de tabel staan ook gegevens die niet opgetelt moeten worden dus optellen met de formule =SUM(ABOVE) lukt niet, kan ik een uitzondering maken hierin.

ikheb ook geprobeert een nieuwe tabel te maken, maar dan pakt ie de gegevens niet uit de andere tabel.

iemand een idee?

gegroet,

Bijlagen

Het werkt in de bovenste tabel omdat dat een aangesloten tabel. In de totaal aantal uren kolom tel je eerst de uren op en dan doe je sum(above). 25+35=60. Als je dit nog een met 35 vermenigvuldigt dan krijg je 2100

In de onderste werkt het niet omdat dit 2 tabellen zijn met tekst ertussen.

Maar, voor dit soort zaken hebben ze Excel uitgevonden. Waarom gebruik je dat dan niet?

Ron

Het werkt in de bovenste tabel omdat dat een aangesloten tabel. In de totaal aantal uren kolom tel je eerst de uren op en dan doe je sum(above). 25+35=60. Als je dit nog een met 35 vermenigvuldigt dan krijg je 2100

In de onderste werkt het niet omdat dit 2 tabellen zijn met tekst ertussen.

Maar, voor dit soort zaken hebben ze Excel uitgevonden. Waarom gebruik je dat dan niet?

Ron

dat had ik in eeste instantie ook gedaan, maar collega vond het niet leuk dat als er wat gewijzigd moest worden de excelschermpje ineens opende in word.

mijn volgende vraag is kan ik het automatisch laten optellen zonder dat ik de veld handmatig moet bijwerken?

ik dacht eerst dat het een fout was maar nu gbeurt het weer dat een bericht van me verwijdert wordt!

mag ik dan ook weten hoezo dat word gedaan?:(

alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan