• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen met knop of iets

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwekel

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
Hoi hoi,

Ik zit met een probleem.

Ik wil nl. een soort van totaalstaat maken van diverse keren dat ik iets pak.

BV. flessen

cel a1 = aantal dat ik pak
cel a2 = knop
cel a3 = totaal van de aantal keren dat ik iets pak
Ik wil dus bij a1 een getal invullen op de knop drukken en het dan opgeteld zien bij a3. Dan moet vervolgens a1 weer leeg zijn en a3 op zijn totaal blijven.
Help mij...... Ik kom er niet uit

Hoi Kwekel,

Ik ben Ingrid niet maar heb toch een oplossing (als het toegestaan is)

Maak een knop in excel en zorg dat je in de ontwerp-modus zit (blauwe driehoekje) klik op de rechtermuisknop als de knop geactiveerd is, kies voor programmacode weergeven en zet daar de onderstaande tekst in:

Private Sub CommandButton1_Click()
Range("A3") = Range("A3") + Range("A1")
Range("A1") = ""
End Sub

Jeroen

ziet er mooi uit ,
Maar kan je mij ook vertellen hoe ik een knop maak en hoe ik in de ontwerpmodus kom, want ik zie dus echt geen blauw driehoekje of zoiets .

Alvast bedankt
Barney

Hiervoor moet je de werkbalk Werkset Besturingselementen zichtbaar maken.

Ola,

Je kunt het ook als volgt doen: Je maakt een knop in a2, waar je een macro opzet, waarbij er het volgende geregeld is:

Range("C1").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Range("B1").Select
Selection.Cut
Range("C1").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub

Zoals je kunt zien, heb ik kolom C gebruikt om daar de aantallen weg te zetten, zodat je in a3 (voor het aantal keren dat je iets pakt) de volgende formule kunt gebruiken:
=aantal(c:c)

Hoop, dat je hier iets aan hebt??

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan