• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen met meerdere selectie met sommen.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik begrijp nu de formule sommen.als om bepaalde zaken op te tellen. Ik kom echter 1 sleutel te kort die ik niet weet in te passen.

Code:
SOMMEN.ALS(Werkenlijst!$BA$4:$BA$529;Werkenlijst!$BH$4:$BH$529;$BH$6;Werkenlijst!$BI$4:$BI$529;$G19)

Vertaald

sommen.als(waardebedragen;"kolom met activiteit";"STB";"Kolom met activiteit";"Velsen")

Wat ik nog toe wil voegen is dat ik dit wil zien voor een bepaalde periode?

Mijn datum periode loopt bijvoorbeeld van 01-05-2013 t/m 30-04-2014
en de periode daarvoor van 01-04-02013 t/m 31-03-2014

In mijn bestand heb ik in elke regel een datum staan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst bewerkt:
Vb bestand?
IK begrijp niet goed de datumperiodes die overlappen elkaar toch?

Dit zijn dan 2 extra criteria waarbij de eerste sommen.als is kolom X > begindatum en kolom X < einddatum

Anders ff een voorbeeldbestand.

zijn gegevens over 12 maanden voortschrijdend. Ga even een voorbeeld bestand zien te maken.

Dit zijn dan 2 extra criteria waarbij de eerste sommen.als is kolom X > begindatum en kolom X < einddatum

Anders ff een voorbeeldbestand.

Tellen lukt mij wel maar met de somproduct formule maar weet nu even niet op te tellen.

Nu de bijlage

Ik wil dit in cel J19 uitrekenen in tabblad formules.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is nu niet echt een voorbeeldbestand. Een paar honderd lege rijen en meer dan 60 kolommen in het ene blad? En een verzameling van? in het andere blad. Maak een voorbeeld waaruit duidelijk wordt wat de kern van de vraag is. En wat je waar als uitkomst wil hebben.

je schrijft in post1 dat je een sleutel te kort komt
je kan 127 sleutels gebruiken
helemaal rechts in je formule invoer window kun je scrollen

@sylvester-ponte, Even of toppic. Wat bedoel je met 127 sleutels? Is het mogelijk om 127 kolommen en voorwaarden op te nemen in een SOMMEN.ALS() Waarbij 127 wel logisch is (127*2 = 254 + "(" + ")" = 256. Volgens mij moet je dan een redelijk slechte opzet hebben en een beamer om de formule nog in de formulebalk te kunnen lezen.:d

Laatst bewerkt:
VenA sorry dat het niet duidelijk was.

Mijn bestand veel kleiner gemaakt nu. Maar mijn origineel ziet er ongeveer wel zo uit.

Wat ik wil is.

Ik wil de som weten per locatie per activiteit in bepaald tijdvak.

In het voorbeeld is dit

Optelbereik is kolom B: Aantal Kubs
Criteria 1: Nuon Velsen in Tabblad Werkenlijst is dit kolom D
Criteria 2: STB in Tabblad Werkenlijst is dit kolom C
Criteria 3: de datumreeks

Daar strand ik nu op

Ik wil als selectie startdatum kolom E uit Tabblad Formules t/m einddatum kolom F uit Tabblad Formules. Dit moet vergeleken worden met kolom A uit Werkenlijst.

Ik hoop dat ik mijn vraag nu zo wat beter heb gesteld.

Bijlagen

VenA, je schrijft in post 9:
Even of toppic. Wat bedoel je met 127 sleutels? Is het mogelijk om 127 kolommen en voorwaarden op te nemen in een SOMMEN.ALS()
dat klopt (volgens de help van SOMMEN.ALS)

Dank voor je antwoord. Dat gaat er wel lekker uitzien in de formulebalk.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan