• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolf1980

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Ik heb een dataset uit onze bedrijfssoftware welke ik in een inleessjabloon wil gieten om zo eenvoudig mijn CBS intrastat aangifte te doen. Ik wil graag per landcode per GN8 Goederencode een optelling in kolom E, F en G (in de sheet inleessjabloon). Deze gegevens dienen respectievelijk te komen uit kolom H, I en K van de sheet Dataset. De totalen dienen uiteraard per kolom overeen te komen met elkaar.

Is het makkelijk te realiseren als ik de export maak en kolom P in de dataset toevoeg, dat ik dan makkelijk de sheet inleessjabloon toevoeg en kan updaten/vernieuwen? Kan dit met een macro?

Bijlagen

Mocht je O365 hebben

Code:
=MAP(A14:A31;D14:D31;LAMBDA(a;b;SUMIFS(MyGrid[Weight];MyGrid[possible country of origin];a;MyGrid[Commodity];b)))

Anders deze doortrekken:
Code:
=SUMIFS(MyGrid[Weight];MyGrid[possible country of origin];A14;MyGrid[Commodity];D14)

Of misschien met een draaitabel incl power query?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan