• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen met verschuiving

Status
Niet open voor verdere reacties.

oliesjeik

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
34
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem:

In Kolom A heb ik een aantal willekeurige getallen tot zeg rij A100.
Nu wil ik in kolom B, in cell B1 de som van cell A1 t/m A10, vervolgens in cell B2 de som van cell A11 t/m A20, etc.

Met doortrekken lukte het niet en heb met die verschuiving formule lopen klooien maar dit werkte ook niet.

Iemand een idee hoe ik dit moet doen?

alvast bedankt
 
zoek eens hier op het forum of op google naar excel en voortschrijdend gemiddelde. Volgens mij vind de search dan een odnerwerp waar jouw vraag prima uitgelegd is. ik weet niet meer precies welke dat was
 
=SOM(VERSCHUIVING(A1;(RIJ(A1)-1)*9;0;10))

Wigi
 
=SOM(VERSCHUIVING(A1;(RIJ(A1)-1)*9;0;10))

Wigi

Hoi wigi,

Deze had ik ook geprobeerd maar dit werkt niet goed als ik de formule doortrek naar beneden. Dan komt namelijk alleen de som van de eerste 10 rijen overal te staan
 
Hoi wigi,

Deze had ik ook geprobeerd maar dit werkt niet goed als ik de formule doortrek naar beneden. Dan komt namelijk alleen de som van de eerste 10 rijen overal te staan

Dat kan niet

Rij(A1) wordt Rij(A2) als je het doortrekt, en dus 2 en niet 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan