• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen met voorwaarde deel van cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter rpad
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rpad

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo,

per maand wordt bij ons een overzicht gegenereerd met data per maand van bepaalde personen, het zijn niet altijd dezelfde personen. Nu worden er gegevens gegenereerd waarbij de naam in het gegenereerde overzocht onderdeel is van een een cel. Erzla dus gewerkt moeten worden met de functies som.als en rechts ?

Hoe kan ik nu per maand laten weergegeven welke data er staat (in de achterliggende tabbladen) dus bij januari en abos dient een 2 te staan

en eventueel(!!): hoe krijg ik die getallen per maand weer opgeteld (heb al wat met sumif3d geprobeerd maar dat lukte neit)

Voor de duidelijkheid: zie de bijlage

gr. Roy

Bijlagen

Volgens mij maak je het jezelf een stuk makkelijker als je de bedrijfsnaam afsplitst in een aparte kolom. Dan kan zonder veel moeite de vert.zoeken functie gebruikt worden.

Mvg

Piet

Hoi

Ik heb wat geprobeerd. Het is een beetje een boerkolen manier maar het werkt. Je kunt de kolomen B tm G en I tm N verbergen dan ziet het er wat beter uit.

Mvg Paul

Bijlagen

Ah super! Helaas zijn er nog wel diverse tussenstappen noodzakelijk (ook ik ben liever lui dan moe). Iemand die met som.als of som.als3d nog een oplossing kan aandragen?

gr. Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan