• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Optellen met waarde 1

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Kevinlonk

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2025
Bij de stand staat gespeelde partijen hoe kan ik deze op laten tellen op waarde 1 pas als ik het invoer bij wedstrijden.
Ik kom er maar niet achter pffff

Bijlagen

Ja dat met de caramboles is goed. Loop ik tegen het volgende aan. Als er geen punten staan in wedstrijden gaat de punten wel op een cijfer en een kleur. Ik dacht dat dat goed was maar helaas Als de wedstrijden leeg zijn. Zeg maar vakjes van de caramboles en beurten moet de rest erachter ook leeg. Let wel op ik ben tot rij 33 met die code wat ik gebruik.

Weet wel dat excel een rekenprogramma is en geen kleurboek.
De kleur red ik me mee. 🤣. Alleen als er geen waarde is staat er nog 0, 1 of 2 die krijg ik niet automatisch weg bij geen uitslagen caramboles en beurten

voor M7

Code:
=als(en( l27<>"";m27<>"");ALS(L27>M27;2;(ALS(L27=M27;1;0)));"")

Jeetje. Je hebt hem helemaal afgemaakt ! Was het zo duidelijk dat dit de eerste keer excel voor me was hahaha. Enorm bedankt !! Ben hier enorm mee geholpen !!

Is graag gedaan, veel succes met jullie spelletjes.
Hopelijk kan je er iets uit leren.

Terug
Bovenaan Onderaan