• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen na nieuwe datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter theet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
In het voorbeeld bestand wil ik graag het totaal in de tabel optellen op het moment dat de aankoop gedaan is van een specifiek type aandeel op een nieuwe datum, tevens de totaal aankoopwaardes van dat aandeel bij elkaar optellen van de aandelen die tot op dat moment aangekocht zijn.

Heb geprobeerd dit te regelen met som.als(....) maar kom er niet uit.

Met welke formule(s) kan ik dit regelen?

Bijlagen

Lees die eerste zin nog eens door.... jij snapt 'm waarschijnlijk maar ik kan er niet zoveel mee.

"het totaal in de tabel". Welke tabel? Ik zie er 2.
"Het moment dat de aankoop is gedaan?" Waar staat dit?
"een specifiek type"? Ik zie alleen een type in de linker tabel. Hoe link ik dat met de rechtertabel?
"Totaal aankoopwaardes" Wat moet ik dan bij elkaar optellen?

Misschien kun je je voorbeeld even uitbreiden door handmatig (en met een kleurtje) aan tegeven wat je als uitkomst verwacht.
Of is dat het groene in de rechtertabel? Dan mag je even uitleggen hoe je daar aan komt.

Linker tabel is de aankoop tabel, rechter tabel wil ik het aantal van de van de aantallen uit de linkertabel optellen op het moment de datum wijzigt van de aankoop.

Bij alle datums voor de nieuwe aankoop moet het aantal blijven staan in de rechter tabel en daarmee ook de "Waarde totaal"
Vanaf het moment de nieuwe aankoop gedaan wordt moet hij de aantallen van de linkertabel optellen in de rechter tabel, daarmee de "waarde totaal" ook...

Zie bijlage. Is dat wat je zoekt? Ik zie nog niet precies in hoe de groene waarden berekend dienen te worden, ik heb nu aangenomen een gemiddelde waarde per aandeel. Als het anders moet moet je dit even toelichten.

Bijlagen

Bijna volgens mij... het aantal in de rechter tabel moet alleen opgeteld worden van het specifieke aandeel in de linker tabel...

Zo dan? Eventueel kun je het type ook boven de tabel zetten bijv.

Bijlagen

Jaaaaa.... super! Ik zie alleen dat het aantal nog gewijzigd wordt in de rechter tabel op het moment dat de datum wijzigt.
Deze zal waarschijnlijk ook de voorwaarde mee moeten krijgen van het type aandeel...

Probeer eerst jouw eigen opzet te begrijpen. Wat jij waarde noemt is de slotkoers. De actuele waarde is aantal aandelen x slotkoers of huidige koers.

Bijlagen

Bedankt VenA voor de uitwerking en advies, precies wat ik zocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan