• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen onder bepaalde voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter jrd1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jrd1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2016
Beste allen,

Ik wil graag een overzicht maken van totale inkomsten per project, binnen een bepaalde periode. En dan bij voorkeur ook nog alleen een overzicht van die projecten waar inkomsten gegenereerd zijn.

Misschien is het in woorden een beetje moeilijk uit te leggen/begrijpen, daarom staat in de bijlage een voorbeeld wat mijn exacte wensen zijn.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Jeroen

Bijlagen

deze in B19 en dan doortrekken naar beneden?

PHP:
=SOM(VERSCHUIVING($A$3;VERGELIJKEN($A19;$A$4:$A$11;0);VERGELIJKEN(MAAND($C$14);MAAND($B$3:$M$3);0);1;VERGELIJKEN(MAAND($C$15);MAAND($B$3:$M$3);0)-VERGELIJKEN(MAAND($C$14);MAAND($B$3:$M$3);0)))

Invoeren met CTRL-SHIFT-ENTER

Laatst bewerkt:
of
Code:
=SOMPRODUCT(($B$3:$M$3>=$C$14)*($B$3:$M$3<$C$15)*($A$4:$A$11=A19)*($B$4:$M$11))

Top, bedankt!

En is er ook nog een manier om een tabel te genereren met alleen de projecten (a t/m h) waarbij de opbrengst >0 is?
In het voorbeeld heb ik maar een aantal "projecten" maar in werkelijkheid heb ik er over de 100. Ik snap dat ik deze er in een twee stap uit kan filteren maar vraag me af of dat ook in één keer kan.

Groet,
J

Precies!
Bedankt voor al jullie hulp, ik kan weer verder.

J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan