hallo,
Ik ben op het moment bezig met een project waarbij ik een rapport voor een fictief bedrijf moet maken.
Het gaat om een rapport dat de totale loonkosten en artikelkosten laat zien van een monteur.
Ik heb voor dit rapport 2 subrapporten gemaakt, 1 voor de loonkosten en 1 voor de artikelkosten.
maar nu wil ik dus beide kosten optellen voor een totaal en dat geeft een probleem:
beide optellen lukt wel met een expressie namelijk
maar het kan ook voorkomen dat er een opdracht is waarbij GEEN artikelen zijn gebruikt. in dat geval is er geen totaalartikelkosten (het rapport geeft dan ook de waarde #Type!).
ik heb het al geprobeerd met een if statement in de expressie namelijk:
maar hier weer hetzelfde probleem.
Zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen?
Ik ben op het moment bezig met een project waarbij ik een rapport voor een fictief bedrijf moet maken.
Het gaat om een rapport dat de totale loonkosten en artikelkosten laat zien van een monteur.
Ik heb voor dit rapport 2 subrapporten gemaakt, 1 voor de loonkosten en 1 voor de artikelkosten.
maar nu wil ik dus beide kosten optellen voor een totaal en dat geeft een probleem:
beide optellen lukt wel met een expressie namelijk
Code:
=[7_sub_ uitgevoerde_Taken].[Report]![totaaluurloon]+[7_sub_gebruikteArtikelen].[Report]![totaalartikelkosten]
maar het kan ook voorkomen dat er een opdracht is waarbij GEEN artikelen zijn gebruikt. in dat geval is er geen totaalartikelkosten (het rapport geeft dan ook de waarde #Type!).
ik heb het al geprobeerd met een if statement in de expressie namelijk:
Code:
=IIf(IsNull([7_sub_gebruikteArtikelen].[Report]![totaalartikelkosten]); [7_sub_ uitgevoerde_Taken].[Report]![totaaluurloon]; [7_sub_ uitgevoerde_Taken].[Report]![totaaluurloon]+[7_sub_gebruikteArtikelen].[Report]![totaalartikelkosten])
maar hier weer hetzelfde probleem.
Zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen?
Laatst bewerkt door een moderator: