• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen tabbladen mits hetzelfde projectnr

Status
Niet open voor verdere reacties.

jozar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Beste,

Op het moment ben ik bezig met een urenregistratie sheet.
Ik heb een macro gemaakt die automatisch een nieuw tabblad het week nr en jaar geeft.

Daarnaast zit er op ieder tabblad een tabel met de totaal aantal uren per project nummer.
Deze telt hij allemaal netjes op.

Echter nu wil ik die tabel zo maken dat wanneer het project nummer gewijzigd wordt de telling opnieuw begint.
Alleen in de voorgaande tabbladen moeten de waarden wel blijven staan.

Een nieuwe rij invoegen met een nieuw projectnr is erg onhandig omdat dan de sheet veel te lang wordt tegen het einde van het jaar.
Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Omdat je geen voorbeeldbestand had bijgesloten heb ik deze code maar geschreven.
In het laatste werkblad staat in cellen A2:A4 een paar projectnummers.
Zodra 1 van de projectnummers wordt gewijzigd zoekt VBA in de A-kolom van de vorige werkbladen naar het nieuwe projectnummer.
De waarde die ernaast staat wordt verzameld en uiteindelijk naast de nieuwe projectnummer geplaatst.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("A2:A4")) Is Nothing Then
    For Each ws In Worksheets
        If ws.Index <> Worksheets.Count Then
            Set rcl = ws.Range("A:A").Find(Target)
            If Not rcl Is Nothing Then
                t = t + rcl.Offset(0, 1).Value
            End If
        End If
    Next
    Target.Offset(0, 1).Value = t
End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat was niet zo slim van me om mijn bestand er niet bij te doen.
Maar hierbij alsnog.

Wellicht dat het dan ook duidelijker wordt wat ik bedoel.
Zoals je kunt zien wordt er iedere week een nieuw tabblad aangemaakt door op de knop in "Main" te klikken.
Wanneer die ingevuld is moet er van ieder project een totaal aantal gewerkte uren berekend worden (dus over alle tabbladen)
Echter wanneer bijvoorbeeld project 13305 af is wordt dit nr/cel veranderd in bijvoorbeeld 14403.
De totaal uren telling moet dan dus opnieuw beginnen. Echter moeten de totaal aantal uren van 13305 nog wel ergens inzichtelijk blijven.

Op het moment rekening ik dat uit met het tabblad firs en last(verborgen) echter krijg ik het opnieuw beginnen met tellen dan niet voor elkaar.

Verder is het voor mij nog niet helemaal duidelijk hoe ik je code in mijn sheet moet verwerken Roncancio

Bekijk bijlage Voorbeeld uren.xls

Moet ik hieruit opmaken dat hetgeen ik graag wil niet mogelijk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan