• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen tijden en aantal ritten tijdrit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinobird

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
LS.,

Voor een wielerclub ben ik bezig met de registratie van een tijdritcompetitie voor de jeugd.

In bijgevoegd excel-bestand wil ik graag het volgende voor elkaar krijgen:
- De uitslagen worden naar de tabbladen TR1-TR4 gekopieerd (dit is een handmatige handeling)
- In de kolom met de data worden de tijden opgehaald uit TR1, TR2, TR3 of TR4 (Dit werkt)
- Als er nog geen waarden staan wordt er een "0" weergegeven (Dit werkt)
- Als een renner niet gestart is wordt de waarde "00:00,000" weergegeven. Deze wordt opgehaald uit de uitslagenlijst (Dit werkt)

Wat nog niet werkt:
- Het berekenen van de totale tijden van de beste (=kortste tijd) 3 van de 4 ritten. De waarden "0" en "00:00,000" moeten hierbij niet meegerekend worden
- Het berekenen van het aantal ritten (x ritten) dat een waarde heeft waarbij ook weer de cellen met een "0" en "00:00,000" niet meegerekend mogen worden

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Vast enorm bedankt!

Groeten,
Hans
Bekijk bijlage Tijdrit.xlsm

Kijk eens of dit u vooruit helpt.
Waarom zijn die tijden niet ingegeven als tijden maar als tekst.
Ik heb de tijden die voorkomen in de eerste kolom in TR1 als tijden opgemaakt.

Bijlagen

Hoi Cobbe,

Ziet er op het eerste gezicht prima uit. Ik ga er even mee aan de slag in het actuele bestand. Voor nu alvast enorm bedankt!

Dat de tijden niet als tijd opgemaakt zijn komt omdat het een export is van het tijdwaarnemingssysteem dat ik via html inporteer. Natuurlijk kleine moeite om ze even juist te formateren.

Groeten,
Hans

Laatst bewerkt:
Nog net niet helemaal

Hoi Cobbe,

Ik heb je oplossing doorgevoerd op de eigenlijke sheet. Er lijkt toch iets niet helemaal goed te gaan. Kan ik je een PM sturen met het originele bestand? Ik zet dit liever niet op het forum omdat er persoonlijke informatie in staat.

Ik kan je dan ook duidelijker uitleggen wat er nog niet goed gaat.

Groeten,
Hans

Stuur maar naar cobbe at mail punt be

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan