optellen tijdsduur perioden in rapport probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Beste groep,

Situatieschets: vrijwiligers komen in onze instelling aan de balie met een chip langs een scanner als ze beginnen met hun prestaties en idem als ze stoppen (wettelijke verplichting in België sinds 2013 om vrijwilligerswerk in RVT instelling te registreren)
Vraag: probleem om de totale gepresteerde duur van de verschillende perioden weer te geven in het rapport in uren minuten seconden, (vakjes in rood bv bevatten pogingen); bepaalde personen doen nml meerdere perioden per dag en het totale aantal uren overschrijdt natuurlijk dik de 24. Iemand die dat kan oplossen?

Bijlagen

Die functie rekent het toch netjes uit? (nou ja, netjes: ik zou zelf geen Long gebruiken voor de resultwaarden maar String, en netjes met 2 cijfers opmaken). Dus waar zit je probleem?

Ja de som komt onderaan in de sub's netjes tot uiting maar ik krijg ze niet bij elkaar geteld bovenaan het rapport (of als er een subrapport leeg is)

In je voorbeeld is er alleen data voor het eerste subrapport. Voor een totaaltelling kun je in ieder geval niet deze formule gebruiken: =GettotalTime(Som(([TxtTotaalPeriode1])+([TxtTotaalPeriode2])+([TxtTotaalPeriode3]))) want die gebruikt al een functie om een tekststring te retourneren. En tekst kun je nu eenmaal niet optellen. Je zult de totaaltelling dus ofwel moeten baseren op de oorspronkelijke gegevens (=GettotalTime(Som(([2]-[1]))) etc.) ofwel het totaal moeten berekenen door de verschillende tijdeenheden uit de 3 tekstvakken te trekken, op te tellen en weer samen te voegen. Daar zou ik dan wel weer een functie voor gebruiken, want dat wordt anders een heel ingewikkelde formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan