• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen uit meerdere pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
De bridgeclub speelt een keer per week en niet iedere keer doen dezelfde mensen mee.
Is het mogelijk van meerder excel bestanden te zien hoe vaak dezelfde naam voorkomt.
Tot nu toe doe ik dat handmatig,

Beste Kappel,
Bedoel je daadwerkelijk meerdere bestanden of meerdere werkbladen. Beide is mogelijk, maar voor bestanden heb je VBA nodig en werkbladen een formule.

Graag dan ook een voorbeeldje plaatsen zodat de helper de opbouw van het bestand ziet...

Het is gewoon een Excel bestandje met +/- 80 namen. Elke week komt er weer een nieuwe en deze kan ik dus een eenvoudig in een volgend tabblad plakken, voor elke week een nieuwe.
Het probleem (voor mij) is dat het niet altijd dezelfde zijn.

Even waarom ik dit wil, met de kerst hebben wij van de bridgeclub een koud buffet, en afhankelijk van het aantal keren dat je er bent geweest moet je meer of minder bijbetalen.

Helemaal te gek, dit gaan we gebruiken. Alle jaren zat ik met mijn ega lijsjes te turven.
Heel erg bedankt

Beste Kappel,
Als het gegeven bestand voldoet en er zijn verder geen vragen meer over, wil je dan de vraag als opgelost zetten?
Bijvoorbaat dank.

Bedankt, formules gekopieerd en het werkt uitstekend.

Nu naar opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan