Een voor mij ingewikkelde kwestie, ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben....
Als volgt:
Op sheet 1 staan allerlei bonnummers(min. 600 en het worden met de dag meer) met daarachter een aantal kolommen (categorie) en een aantal kolommen (tijd die benodigd was om een probleem in deze categorie te verhelpen). Iedere bon kan meerdere categorieen bevatten, tot wel 8 (vandaar meerdere kolommen achter een bonnummer).
Dus: kolom A: bonnummers
kolom B: categorie
Kolom C: tijd
Kolom D: categorie
kolom E : tijd
Kolom F : categorie
kolom G : tijd
enz......
Nou zou ik graag willen dat in sheet 2 alle tijden van categorie 1 opgeteld worden.
Als 1 voorkomt in kolom B en D en F, dan zou ik de bijbehorende tijden graag opgeteld zien in een cel op sheet 2.
Het is niet zo dat kolom B alleen de categorie nummer 1 bevat, deze kan ook voor komen in kolom D of F......
Nou zit ik dus met mijn handen in mijn haar om hier een oplossing voor te vinden.....

Als volgt:
Op sheet 1 staan allerlei bonnummers(min. 600 en het worden met de dag meer) met daarachter een aantal kolommen (categorie) en een aantal kolommen (tijd die benodigd was om een probleem in deze categorie te verhelpen). Iedere bon kan meerdere categorieen bevatten, tot wel 8 (vandaar meerdere kolommen achter een bonnummer).

Dus: kolom A: bonnummers
kolom B: categorie
Kolom C: tijd
Kolom D: categorie
kolom E : tijd
Kolom F : categorie
kolom G : tijd
enz......
Nou zou ik graag willen dat in sheet 2 alle tijden van categorie 1 opgeteld worden.
Als 1 voorkomt in kolom B en D en F, dan zou ik de bijbehorende tijden graag opgeteld zien in een cel op sheet 2.
Het is niet zo dat kolom B alleen de categorie nummer 1 bevat, deze kan ook voor komen in kolom D of F......
Nou zit ik dus met mijn handen in mijn haar om hier een oplossing voor te vinden.....
