• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen van tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met het optellen van tijden:
In kolom A van A1 tot A250 staan tijden vermeld, ik wil in A255 de optelling van deze tijden, maar als ik de formule =A1:A250 of =(A1:A250)zet krijg ik als resultaat #VALUE! als ik de formule =A1+A2+A3 enz. gebruik lukt het wel !! het is natuurlijk niet de bedoeling om alle 250 cellen in de formule te schriiven..!! ;) wie weet raad aub :confused:

Alvast bedankt,
Danny

Hallo,

Bedankt, maar als ik deze formule gebruik krijg ik inderdaad een resultaat, maar wel belachelijk laag !! 2 u 30 :eek:terwijl het totaal aantal uren in de honderden zou moeten liggen :)
Wat kan er verkeerd gaan ?? de celopmaak is time

Alvast bedankt,
Danny

De cel waarin de som komt te staan opmaken via:
Celeigenschappen - aangepast - :mm

Succes, Cobbe

Hoi,

Bij het optellen van tijden moet je gebruik maken van het decimale stelsel.
Probeer het volgende:
In cel B1 (bij wijze van) =A1*24
Kopieer die naar beneden
Geef kolom B de opmaak 'Standaard'
Je ziet nu dat de tijd wordt omgerekend naar decimale eenheden: 0:40 (40 minuten), wordt 0,666667 (2/3 v.e. uur)
Nu kan je optellen met de formule =SUM(B1:B250)

Dat klopt! maar dan heb je nog altijd niet de totale uren(leesbaar) indien je je cel niet op de juiste wijze opmaakt.(:mm)

Cobbe

Hallo,

Alles werkt perfect met enkel de celopmaak :mm, waarvoor mijn dank aan jullie, maar nu stelt er zich nog een probleem, namelijk: de tijden + andere gegevens staan in een tabel met "filter" => "autofilter", wanneer ik nu hiermee een selectie maak van een gegeven mogen/moeten enkel die tijden bij elkaar geteld worden, hoe kan ik dit oplossen aub?

Alvast bedankt,
Danny

Daar is dan weer SUBTOTAAL voor.
Kijk maar eens in de help

Cobbe

Hallo,

Ik begrijp het systeem van subtotaal niet goed, :confused: dit moet op een gedeelte van de tabel die geselecteerd is met autofilter, waardoor een beperkt aantal gegevens zichtbaar zijn.

Alvast mijn dank;
Danny

Zet in B252 de volgende formule:

Code:
=SUBTOTAAL(9;B2:B250)

Nu krijg je steeds de som van de zichtbare rijen.

Cobbe

OK!! Dit lukt !! :thumb: eigenlijk eenvoudig, maar je moet het weten hé ! :rolleyes:

Alvast mijn dank voor alle goeie hulp die ik kreeg van jullie ;) en.... tot volgende vraag !

Groetjes,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan