• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen vanuit meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoPieters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Ik heb een Calculatie model opgesteld, bestaande uit een "materiaal en normtijdenblad" waarin alle in de calculatie voorkomende materialen zijn opgenomen en verschillende werkbladen (zo'n 50 stuks) waarin via "verticaal zoeken" alle materiaalprijzen en normtijden vanuit het "materiaal en normtijdenblad" worden toegepast in de verschillende werkbladen.
Nu wil ik "automatisch" dezelfde items vanuit de verschillende werkbladen optellen zoals ook terug te vinden zijn in het "materiaal en normtijdenblad".
Via Verticaal Zoeken lukt het me niet.
Kan iemand me helpen dit misterie op te lossen.

Kijk eens naar namen definiëren ervan uitgaand dat het verschillende bladen in één bestand zijn. Anders inderdaad een voorbeeldje.

Bij deze in bijlage het gevraagde voorbeeld.

Bekijk bijlage HelpMij versie.xlsx

Ik heb even een voorbeeld gemaakt bestaande uit een blad "Materiaal en Normtijden" van waaruit alle Calculatiebladen hun data ophalen.
Vervolgens een blad "Totalisatie CalculatieBladen" waarin alle data vanuit de verschillende bladen opgeteld moet worden per materiaal omschrijving.

Nadat ik het bestand heb gepost, hoopte ik op een oplossing, tot op dit moment heb ik helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Ik verneem het graag.

Eén voorbeeldje:
Code:
=SOM('CalculatieBlad 1:CalculatieBlad 3'!C5)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan