• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen via dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talldaddy

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
31
Hallo

heb eigenlijk twee vragen

probeer via een dropdownmenu cellen op te laten tellen, maar dat lijkt niet te lukken, maar ik kom er niet achter waar het misgaat.
Is optellen van cellen via dropdown mogelijk en wat doe ik dan fout

de tweede vraag is of ik een optie heb die meer perioden omvat ook bij het optellen een splitsing kan maken in het aantal

dus moduul is 10 ects en wordt aangeboden in periode 1 en 2.
Is het dan mogelijk dat de verzameltabel de optelling kan laten zien per periode dus in dit geval 5 ects in periode 1 optelt en 5 bij periode 2?

bijgevoegd mijn freubelwerkBekijk bijlage TEST 2 KWARTIEL OPTELLEING.xlsx
 
Talldaddy,

Woesdag 15:48 gepost, 51 maal bekeken, nog geen respons!
Dit duit er op dat je vraag en je voorbeeld niet erg duidelijk zijn. Ik zie geen dropdown lijst, en ik zie geen priodes.
Als je nu eens in met de "hand" ingevulde resultaten laat zien wat je wilt bekomen, je dropdown lijst, en de priodes(periodes zijn geen kwartalen)laat zien.
Denk ik dat er wel respons komt.
 
talldaddy,

je kan toch hier meer duidelijkheid verschaffen?
Daarvoor hoef je niet een nieuwe vraag te stellen.
 
Optellen via dropdown (versie 2)

Hallo

nieuwe poging, mogelijk was mijn vraagstelling niet geheel duidelijk

Eerst wat meer informatie:
Ik heb een werkblad waarmee de studiebelasting van een student zichtbaar moet zijn per leerperiode.
Studenten hebben als hogere jaar een vrije keuze in de modulen.
Ze kunnen een keuze maken via een dropdownmenu, dit lukt, zie kolom J vanaf J5 en de figuur in de sheet.
De verschillende modulen kunnen een verschillende credit hebben (ECTS), ook hier kan via een dropdownmenu het juiste aantal gekozen worden, zie kolom K vanaf K5.
Tot zover lukt wat ik wil.
Het gemak van de sheet zou moeten zijn dat de totale credits (ECTS) opgeteld zouden moeten worden om inzicht in de totale credits te krijgen.
Dit gaat goed, zie kolom E12.

De eerste vraag die ik heb:
Ik wil naast de totale credits (via E12) ook graag de credits per periode in kaart brengen. Dit lijkt niet goed te gaan
Aangevinkt zijn N5 en N6, terwijl er bij de optelling in E14 alleen het getal van N5 komt.
Mijn formule kent op de een of andere manier N6 niet meer als ingevuld. Doe ik iets fout of kan dit op deze manier niet?

Daarnaast zou het mooi zijn dat indien modulen twee periodes omvatten ook dat in de optelling verdeeld wordt
Dus moduul stage J9 wordt aangeboden in periode 1 en 2, dus als student kun je per periode 10 ECTS 'verdienen' omdat de totale ECTS uitkomt op 20.
Is met het kiezen van de module (N9) het rekenkundig ook mogelijk die optelling te realiseren bij E14 en E15.


Hopelijk is mijn vraagstelling duidelijk, anders hoor ik het graag
vast bedankt
 

Bijlagen

  • TEST 2 KWARTIEL OPTELLING.xlsx
    44,3 KB · Weergaven: 94
Het is niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde te openen. Als er iets niet duidelijk is, kun je dat prima in dezelfde topic verduidelijken. Daarom je tweede topic bij het eerste gevoegd en de status van de topic op "Niet opgelost" gezet.
 
opteldeel opgelost

het eerste deel van mijn vraag heb ik opgelost.
er zat nog een foutje in de formule.
het lijkt nu te werken, zal het verder nog even uit testen,

de tweede vraag blijft nog staan

ik puzzel verder

gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan