• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen waar ook ### waarden bij zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellletje

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Ik heb een aantal berekeningen uitgevoerd in Excel en wil daarvan het sommage krijgen.
Maar sommige berekeningen kunnen niet uitgevoerd worden door Excel en daarom krijg ik ### te staan. Ze staan willekeurig tussen antwoorden die ik wel wil weten.
Bestaat er een mogelijkheid om middels een formule de rij op te kunnen tellen zonder de cellen met ### mee te nemen.

Het bestand is te groot om elke cel individueel aan te geven of hij mee genomen moet worden of niet.

Dus ik wil weten of ik een rij zoals:
43,8 4,2 4,2 #WAARDE! 0,3 48,4 #WAARDE! 15,6 #WAARDE! 4,2
op een simpele manier kan optellen.

Bedankt!

### verschijnt toch alleen in die cellen die smaller zijn, dan het aantal cijfers dat erin moet?

Met bv matrixformule:
{=SOM(ALS(ISGETAL(A1:A10);A1:A10))}
in A1:A10 de op te tellen cellen met eventuele foutwaarden #WAARDE

Het moet dan ook ###waarde zijn en idd geen ###.
Maar het probleem blijft nog steeds.

Met bv matrixformule:
{=SOM(ALS(ISGETAL(A1:A10);A1:A10))}
in A1:A10 de op te tellen cellen met eventuele foutwaarden #WAARDE

Zou je misschien iets duidelijker kunnen aangeven wat ik dan in Excel moet aangeven. Welke formule en wat in de verschillende hokjes om bijvoorbeeld bereik aan te geven.

Invullen : =SOM(ALS(ISGETAL(A1:A10);A1:A10))
en bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER (en NIET ENTER zoals normaal), de accolades { } verschijnen dan automatisch rond je formule.

Invullen : =SOM(ALS(ISGETAL(A1:A10);A1:A10))
en bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER (en NIET ENTER zoals normaal), de accolades { } verschijnen dan automatisch rond je formule.

Super! Het werkt.
Hartstikke bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan