• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen waarden unieke velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Goedemorgen ,

Ik ben voor mijn werk bezig om een data overzicht te creëren voor het opnieuw indelen van onze min - max per locatie in ons magazijn en nu loop ik helemaal vast met het volgende:

In kolom A staan de artikelnummers , artikelnummer 1 zou bijvoorbeeld meerdere keren in die kolom kunnen staan.

In kolom E staan de waarden die erbij horen , deze kunnen ook telkens wijzigen.

Ik zou graag willen dat de unieke waarden worden gefilterd in kolom A zodat elke artikel nummer 1 regel totaal is maar in kolom D wil ik dan het totaal aantal van de waarden behorend bij het desbetreffende artikelnummer zien.

Vanwege de grootte van het excel bestand krijg ik het niet "normaal" voor elkaar en hoop daarom echt dat iemand van jullie een snelle formule of manier van filteren heeft.

HAd het bestand graag willen toevoegen alleen lukt hier niet , hebben jullie het nodig om het op te lossen dan kan ik die altijd via een PM even doorsturen

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt voor de hulp.

Waarom kan je het niet posten?
We hoeven niet persé het hele bestand.

maak even een kopie bestand en sla het op als binaire werkmap. en plaats het dan hier.
anders even een klein voorbeeldbestandje maken en hier posten

Laatst bewerkt:
Ja ziet er goed uit , enige dat ik wilde zien is de data uit kolom D en jij hebt uiteindelijk de data uit kolom F weergegeven maar dat kan ik makkelijk aanpassen en dan is het compleet.

Kan je me snel vertellen hoe je die unieke waarden hebt getoond ? dus die uit de kolom A.

Bedankt voor de snelle reactie :)

Of het geheel via een draaitabel oplossen.

Bijlagen

Ik had dat met een matrixformule gedaan maar is veel te traag voor zoveel rijen en dus heb ik de kolom copy/paste als waarde gedaan.
Maar je kan dat simpel oplossen door kolom A te kopiëren en te plakken in een vrije kolom dan via tab >Gegevens - Duplicaten verwijderen toepassen.
Let wel op dat je bij de vraag om het bereik uit te breiden NEEN kiest, dan komt het goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan