• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilderehbo

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Ik wil in het bijgevoegde bestandje alles bij elkaar optellen maar het moet onderscheid maken in training en wedstrijd.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Ik denk dat je wat duidelijker moet uitleggen wat je bedoeling is. Je zegt alles bij elkaar op te willen tellen maar Barendrecht + Rotterdam bijvoorbeeld gaat uiteraard niet.

Ik denk dat je wat duidelijker moet uitleggen wat je bedoeling is. Je zegt alles bij elkaar op te willen tellen maar Barendrecht + Rotterdam bijvoorbeeld gaat uiteraard niet.

Ik wil bij evenement of training naam invoeren maar boven in moet hij dus de bijbehorende km en uren op tellen maar wil graag 1 kolom houden voor km en tijd invoeren. maar als ik nu alle op tel doet hij echt alles bij elkaar en ik wil dat het training en wedstrijd splitst.

Voor de evenementen.
Code:
=SOM.ALS($C$9:$C$1000;"<>";$E$9:$E$1000)

Voor de trainingen verander je de C in een D.

Waarschijnlijk zul je in E3:E5 ook moeten werken met tijdformaat :mm:ss. Voor als je boven de 24 uur uitkomt.

Verder vind ik ook dat je beter had kunnen uitleggen dat je in C4 en C5 de totalen uit E9:E367 wilt hebben en in E4 en E5 de totalen uit F9:F367.

Maak van de gegevensinvoer een tabel dan heb je geen zorgen over het juiste bereik. Hoewel niet echt nodig heb ik een extra kolom toegevoegd (wat wel weer beter is om er een draaitabel van te maken) die kijkt of het een training of een wedstrijd is. Ook zijn sommige formules niet echt nodig. Als bv het totaal aantal Km's en het totaal aantal wedstrijd Km's ook bekend zijn dan is het verschil tussen deze twee ook voldoende om het aantal training Km's te bepalen.

Door het gebruik van een tabel en een draaitabel kan je veel betere overzichten maken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan