• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

optelling van werktijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb de volgende optelling van uren: 10:51, 9:20, 7:53, 8,03 en daar komt uit 36:07, terwijl ik op 35:27 uur kom. Ik vermoed dat het om het verschil tussen 60 tallig en 100 tallig optellen gaat. Vraag is nu, als klopt wat ik vermoed, weet iemand dan een functie in Excel hoe ik 60 tallig kan optellen?

Wat is er mis met de tijdinvoer hh:mm ? Deze telt toch perfect de uren als je de celopmaak [uu:mm] kiest voor totalen groter dan 24uur.

Toevallig niet zelf verkeerd gerekend? En is de uitkomst die door excel werd berekend de juiste.

Uren Minuten
10 /5/ 1
9 / 2 /0
7 / 5 /3
8 / 0 /3
---------------
34 /12 /7

Dan heb je waarschijnlijk de 1 bij de uren geplaatst. Terwijl je die 12 eerst moet delen door 6 (=2,0) getal voor de komma gaat dan bij de uren

Laatst bewerkt:
Het is zoals Cobbe stelt en waar VenA naar verwijst; eigenlijk dus heel simpel. Niettemin hartelijk dank; plongske natuurlijk ook voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan