optelling weergeven in formulier aan de hand van subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemesis2212

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik wil graag het aantal introducties dat bij een bepaald ID hoort weer laten geven in een overzicht (formulier) waarin te zien is hoeveek dit dier al een introductie heeft gehad.

Vervolgens moet dit ook in een excel bestand komen.

Heeft iemand een idee?

Groeten Niels

Je kunt in de voettekst (of koptekst) van het subformulier een tekstvak maken met de functie =Aantal([ID]). Op je hoofdformulier kun je vervolgens verwijzen naar het tekstveld dat je net hebt gemaakt.
Export naar Excel is wat lastiger; dan moet je de telling in een query opnemen. Je kunt bijvoorbeeld een aparte query maken op basis van DierID en Aantal intorducties (met Groeperen) en die query koppelen aan de bron van je formulier op DierID bijvoorbeeld. Als je dat doet, kun je de waarde overigens ook gelijk op je formulier in een tekstvak laten zetten, dan hoef je dat niet extra te berekenen.

welke functie kan ik het beste gebruiken. Want =aantal werkte niet zo fijn. Ik wil alleen het aantal introducties van een dier bij elkaar optellen en als getal neerzetten.

Hoe kan ik dit het beste doen?

in overzicht van dieren ( in de database) staat wel al een subform die de introducties laat zien onder elkaar ik wil deze alleen in een getal weer geven.

Ik hoor het graag.

Gr niels

Wat is het probleem met =Aantal? Deze functie moet je misschien combineren met een IIF om lege resultaten af te vangen; daar zou je een foutmelding op kunnen krijgen. Overigens moet je daar geen (tekst)veld met de naam [Aantal] voor gebruiken, want access hernoemt dat veld dan automatisch naar Count... 't Is namelijk een beschermd woord!

hoe en waar kan ik dat het beste neerzetten. Ik heb geen idee hoe ik dit in elkaar moet zetten, zit er al uren op te zoeken ;S.

Ik wil alleen het aantal introducties van 1 dier in een overzicht zien. dus het dier is 5 keer geintroduceerd aan 5 groepen dan komt er in het overzicht in een tekstvak alleen een 5 te staan.

Zoiets wat simpel klinkt moet toch niet zo moeilijk zijn??

Graag hulp aub :D

Is ook simpel.... Heb je al een query gemaakt die de aantallen berekent?

SELECT COUNT(aapnummer) AS Aantalintroducties
FROM introducties
WHERE Aapnummer=[forms]![Dieren overzicht].aantalintroducties;

dit is nu de query. Ik weet niet of deze werkt.

moet dit via een macro bij het formulier komen of via VB? want dan zou ik wat hulp kunnen gebruiken.

Op welk formulier wil je 'm hebben?

Denk dat ik het al weet:

zie plaatjes!

Bijlagen

• Introductie 1.png
    Introductie 1.png
    49,7 KB · Weergaven: 56
  • Introductie 2.png
    Introductie 2.png
    40,8 KB · Weergaven: 46
waar zet ik precies dat IIF commando neer dan bij besturingsbron? via een experessie??

Het IIF statement staat bij de Besturingselementbron van een tekstvak.
Net zoals de formule in het subformulier ook (in de voettekst) van een testvak staat.

ik probeer het neer te zetten maar ik krijg het maar niet werkend.

het txtaantalintroducties is toch de naam van tekst 12 in het subformulier waar de berekening plaatsvind?

hoi octafish,

ik heb je een mail gestuurd naar je live, zou je misschien hier even naar willen kijken?

Tnx

Groeten NIels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan