Optie "kopiëren naar documenten" verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
490
Als ik een document of foto wil kopiëren komen er een aantal opties waaronder,kopiëren naar documenten.
Deze optie is opeens verdwenen?
Hoe krijg ik dat terug?
 
Hoi Beat

Denk ik dat je rechtermuisknoop menu herstellen moet en dit kan je ongv. op deze manier hier ==> KLIK HIER ! lees maar aandachtig uitleg van Maxstar ..:D
 
Als ik het goed lees gaat het over windows 10 en explorer,ik werk met windows 8 en chrome.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Volgens mij dat is Shell-menu herstel welk bij elke windows zal moeten werken ... :(

Het gaat nu ook om jouw rechtermuisklik-menu en dat is dezelfde, shellmenu dus ( die werkt niet goed toch ?? ).... maar oke laat maar even op nog meer reacties dan liever wachten ...

Weetje dat is dus Contextmenu's oftewel Shellmenu en uiteindelijk recter-muisklik-menu welke herstellen bij jouw windows 8 moet worden ... :(
 
Laatst bewerkt:
OK,ga het morgen proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wacht even ...ga nog niet slaapen ..:D

Kijk even wat ik net gevonden heb ==>> KLIK HIER op YouTube is een ook mooie filmpje hoe je contextmenu herstellen kan maar die ben kwijt nu ..

Ik heb ook gehort dat je per direct ook ( bij W8 ! ) contextmenu herstellen kan als je windows standaard een thema voor kiest ...etc...

Een CITAAT uit een Engl. forum ! zei:
( even GROF gauw en vlot vertaald ! )*
Zodra je standaard Windows-thema toepast, zult u in staat om met de rechtermuisknop op Start Screen en ontvang de nieuwe context menu.

Bijv. hier ook een Bron ===> KLIK HIER !

YouTube filmpje toch gevonden kijk ( ! ALS je dat wil ! ) :D KLIK
 
Laatst bewerkt:
@Royonix : ik heb de link die jij in bericht 2 plaatste:

KLIK HIER !

ook even doorgelezen, maar ik vermoed dat er bij het linken iets mis is gegaan? (verkeerde link geplaatst?) De link behandelt namelijk niet het herstel van de opties van het menu, het beschrijft een methode om eventuele traagheid van het menu op te lossen.

@Beat : zolang er niet de juiste link staat en je zou er met genoemde opties niet uitkomen, dan zou je ook even systeemherstel uit kunnen voeren naar een datum waarvan je weet dat het probleem nog niet bestond, dat kost een kwartiertje en vermoedelijk is het probleem dan ook opgelost.
 
Laatst bewerkt:
:eek: Och jej jej kijk nou ... dit was gisterenavond en hadden wij allebei haast, om naar bed toe te gaan ... heb ik in al die haast verkeerde link misschien gegeven zelfs heb ik dat ook niet gemerkt, maar oke als maar verkeerd is kan helemaal geen kwaad en misschien tip-bron vanuit #6 helpen kan ...:(

Vele malen TNX ! gast0225 in dit geval ...:thumb:

Toch volgens mij op die manier contextmenu of via die manier ook herstellen kan toch ? oof hoe dan ook als je bron-#6 leest ( Engl.! ) daar staat ook dat deze contextmenu meteen herstellen ook kan tijdens een windows thema te veranderen .... is dat wel zo? ..
P.S. Ik had deze tot nu toe probleem nog niet meegemaakt daardoor al die links etc... uiteindelijk ben bijna zeker dat om context/shellmenu/rechtemuiskant-menu herstel hier om gaat ..

Link wat ik gegeven boven heb met zogenaamde tooltje ShellExView is in ieder geval zeer handig en via deze je Contextmenu/of shellmenu/rechtermuiskant klik-menu op eigen wensen handmatig aanpassen kan
je kan eigen opdrachten toevoegen ( zoals kopiëren naar ook ! ) of je kan ook opdrachten verwijderen etc..etc..

Mocht TS zoiets niet kunnen begrijpen of niet mee reden ( NL talig ook is ! ) nog altijd tip vanuit Bron=#6 proberen kan ...:(

Er zijn nog meer tips en tools om Contextmenu te herstellen en op eigen wens te creëren en/ of maken zoals DEZE HIER bijv. via welke je eigen opdrachten toevoegen kan enz.. maar TS in dit geval tot nu toe genoeg heeft :( en denk ik dat met aangegeven tips zou nu wel kunnen reden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, volgens mij gaat hier iets fout qua communicatie.

Als ik het goed lees gaat het over windows 10 en explorer,ik werk met windows 8 en chrome.

Royonix bedoelt hier Windows Explorer en NIET Internet Explorer!

Als het goed is bedoel je dat je een bestand selecteert, en vervolgens op Kopiëren naar klikt, en dan Documenten selecteert. Dit menu'tje heet inderdaad het Shell-menu.

Je kunt de links in het Shell-menu eenvoudig aanpassen. Ga als volgt te werk:
1. Open de Verkenner
2. Plak in de balk met het bestandspad het volgende: (vervang MyUserName door jouw gebruikersnaam)
Code:
C:\Users\MyUserName\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo
3. Je ziet hier de lijst met snelkoppelingen.
4. Klik op een leeg gebied met de linkermuisknop.
5. Selecteer Nieuw > Snelkoppeling
6. Bij 'Geef de locatie van het item op:' klik je op Bladeren
7. Navigeer naar de plaats van je Documenten (meestal Bibliotheken > Documenten)
8. Klik op OK. Nu staat er onder Geef de locatie van het item op: ongeveer zoiets als C:\Users\MyUserName\Documents.
9. Klik op Volgende.
10. Geef de snelkoppeling een naam, meest logisch is gewoon 'Documenten'. (Zonder quotes uiteraard)
11. Klik op Voltooien.
12. De snelkoppeling is geplaatst. Controleer of het werkt door een willekeurig bestand te selecteren, en vervolgens het gebruikelijke proces door te nemen.

Ik hoop dat dit de oplossing is :)

Succes :thumb:
 
:) Yep ...TNX jij ook Venga, dat bedoel ik juist zoals jij zegt ...:thumb:

:D heh ..TS moet nu wel kunnen reden toch, of op jouw manier of hoe dan ook ( moet lukken ! ) of op die manier zoals bij mijn allerlaatste link naar makkelijke-Context Menu Editor ...
 
Laatst bewerkt:
Oke, volgens mij gaat hier iets fout qua communicatie.

Ja klopt.
Ik selecteer bv een foto,klik rechter muisknop dan verschijnen de optie's.
De optie kopiëren naar documenten staat daar niet meer bij.
Ik zal het straks proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allemaal bedankt voor de tips!
ik probeer eerst systeemherstel,voor ik aan die moeilijke oplossingen begin,haha.
Als het gelukt is met systeemherstel laat ik het weten.

Het is gelukt met de manier via de verkenner.
Bedankt,helemaal blij!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi! Zet je de status even op 'opgelost'? :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan