• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optie rondjes in excel aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eeertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hoi,
Ik heb een vraag waar ik 3 weken mee aan het worstelen ben. Ik ben voor de school waar ik werk bezig met een nieuw format van een rapport. Nu heb ik het meeste werk klaar, maar ik wil gaan werken met Option bolletjes. Per onderdeel kunnen de kinderen een bolletje scoren (1 tot 5). Nu krijg ik alleen niet 5 bolletjes bij elkaar gekoppeld. Er kan nu op het hele vel 1 bolletje worden aangeklikt. Het probleem zit hem ergens in de macro's. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om meerder reeksen van bolletje te maken. Wie kan mij helpen. Alvast bedankt! (ps. bijlage is een deel van het rapport... compleet was het te groot om te plaatsen ... 716 KB)
Bekijk bijlage Rapport JSS.rarBekijk bijlage Rapport JSS.rar

Groeperen

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Ik ben aan het goochelen geweest met de macro's. Ik heb al geprobeerd om van een bestaand formulier de bolletje te kopiëren. helaas heeft dit nul effect gehad. Daarnaast heb ik gegoogeld wat een oplossing zou kunnen zijn. Er staan heel erg veel tip over macro's invoegen. Helaas heb ik nog niet kunnen vinden hoe je nou voor 5 optionbolletjes een Macro kun maken.... Ik zit echt met mijn handen in het haar hoe ik dit zou kunnen redden.

Maak er Checkboxen van.
Deze kunnen één voor één aangezet worden.

Mijn antwoord was uit mijn hoofd en het klopte net niet helemaal. Het groeperen kan via de werkbalk Formulieren.:confused:

Probleem!

Dag aan een ider,
Ik ben vandaag bezig geweest in excel. ik heb de tip opgevolgd om er allemaal groepjes van te maken. (dmv groeperen) Hierna kon ik nog maar een bolletje per veld aanzetten. Er staan dus 25 bolletjes in groepjes van 5. Daar kan ik maar 1 bolletje inzetten ipv 5. Ik kan echt niet verder! Wie kan me aub helpen om dit probleem op te lossen.

Groet Erik

Eertje,

Ga naar de ontwerpmodus, selecteer elk rondje en geef deze een Groupname.
Deze naam kan je zelf kiezen. In het voorbeeldje heb ik voor de keuze mogelijkheid Zelfvertrouwen de naam Zelf gebruikt.
Nu is het mogelijk om voor de rondjes die bij deze naam horen een keuze te maken zonder dat de andere rondjes gewijzigd worden.

Bijlagen

Ik snap het!!!

Na de laatste reactie snap ik het eindelijk!! Allen hartelijk dank voor het beantwoorden van deze vraag!! Fijne feestdagen allen!!

groet Eeertje

Eertje,

Je snapt het nog niet helemaal!!!

Zou je de vraag als opgelost kunnen zetten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan