Optie "Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Weet iemand hoe het komt dat de optie "Voorbeeld" met de rechtermuisknop in Windows 10 is verdwenen? Ik gebruikte deze optie veel om screenshots en afbeeldingen snel te zien, zonder dat je een " Openen met" moet gebruiken en een programma kiezen waarmee je wilt openen.
Windows 10 gaat erop achteruit in de plaats van voorwaarts!!!
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij  155   21   aug  2020.png
    helpmij 155 21 aug 2020.png
    459,6 KB · Weergaven: 43
Ik heb het gevonden, wist niet eens dat er zoiets inzat, maar ik kom dan ook van Apple waar je dat kunt doen met slechts de spatiebalk:

voorbeeldvenster aanzetten in Explorer.jpg

Dus in menu "beeld" optie "voorbeeldvenster" aanzetten, dan verschijnt er rechts een voorbeeld van het bestand.
Je kunt ook met <alt> P voorbeeld tonen en weer verbergen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat zo onder W10 niet gezien (RMK). Wel zoals Krullenbol dat aangeeft maar dat vind ik nog te omslachtig. Gewoon dubbelklikken op de afbeelding of screenshot en dan opent deze zich met het ingestelde programma. Wil je lekker kunnen werken dan is een tweede beeldscherm een optie.
 
Optie"Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen in Windows 10

Vriendelijk dank aan beide helpers voor de hulp waarmee ik zeer tevreden ben.
Maar het dient wel vernoemd dat de optie "Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop grotere en duidelijker afbeeldingen liet zien.
Dus het blijft niet heel slim van Microsoft om deze optie weg te laten in Windows 10.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Slim? Er werken mensen bij Microsoft die zelf nog nooit met Windows 10 gewerkt hebben, dat blijkt wel als je dit artikel leest. Dat is lachen geblazen en huilen met de pet op!

Kijk eens even naar FastStone Image Viewer dat is een leuk programma.
Met de pijltjestoest links en rechts wandel je zo door de afbeeldingen-screenshots en afbeeldingen worden groot weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Optie "Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen in Windows 10

Hello,

Ondertussen nog wat gesnuffeld op het internet en ben dit tegen gekomen.
Als je de optie "Voorbeeld" terug wilt in Windows 10 dan volg je de volgende stappen.
Kies Instellingen-Systeem- Standaard Apps- Kies uw standaardinstellingen-
Kies onder Fotoweergave de Optie Windows Photoviewer.
Hiermee wordt ook de optie "Voorbeeld" in het contextmenu hersteld.
Oef ik ben tevreden dat het weer werkt op mijn laptop.
grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • senso   700   22 aug   2020.png
    senso 700 22 aug 2020.png
    328 KB · Weergaven: 40
PhotoViewer staat er bij mij niet bij.
 
Optie"Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen in Windows 10

Hello senso,

Ik zal het nog eens wat duidelijker uitleggen hoe ik het gedaan heb. Want als je Windows 10 hebt staat Photo Viewer er wel in, maar natuurlijk je moet hem kunnen vinden. Dus opnieuw: Instellingen-Systeem- Let op nu typ je in het zoekvak links boven aan: Standaard Apps- Klik op Standaard Apps - Klik 2 x op Foto's- dan links zie je de kolom met Windows Photo Viewer. Klik 2 x op Windows Photo Viewer en Photo Viewer verdwijnt. Voilà en klaar is kees. Klik tot slot op een foto of afbeelding met de rechtse muisknop en kies in de contextmenu bovenaan "Voorbeeld".
grtz,
slavik :thumb:
 
Helaas. Ik doe wat jij schrijft maar het staat er niet bij. Blijkbaar moet je dit eerst doen.

Het is wel duidelijk dat MS zich niets gelegen laat liggen aan de klanten en doet wat ze zelf willen!
 
Laatst bewerkt:
Optie"Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen in Windows 10

Ja dan is er blijkbaar een update in versie 2004 gekomen die in versie 1909 nog niet aanwezig was.
Zie bijlagen.
grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • senso 1 24 aug  2020.png
    senso 1 24 aug 2020.png
    483,9 KB · Weergaven: 38
  • senso 2  24 aug  2020.png
    senso 2 24 aug 2020.png
    357,3 KB · Weergaven: 40
  • senso   3   24   aug  2020.png
    senso 3 24 aug 2020.png
    566,4 KB · Weergaven: 44
  • senso   4   24   aug  2020.png
    senso 4 24 aug 2020.png
    600,6 KB · Weergaven: 48
  • senso   5  24 aug  2020.png
    senso 5 24 aug 2020.png
    113,9 KB · Weergaven: 44
Optie "Voorbeeld" in de contextmenu met de rechtermuisknop verdwenen in Windows 10

Oké. De vraag is met succes opgelost en mag worden gesloten.
grtz,
slavik :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan