Optimaal beeld op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi,

Ik heb een 46 inch Samsung LCD scherm, 100 hz en FULL HD.
Daarnaast kijk ik digitale televisie van Ziggo. Bovendien laat ik het geluid lopen via een home cinema set, de Philips HTS3377/12.

Mijn vraag is hoe kan ik optimaal gebruik maken van mijn tv icm de digitale decoder en home cinema set. Hiermee bedoel ik beste geluid en beeld kwaliteit, want op sommige zenders vind ik het beeld zowel analoog en digitaal wat meevallen.

Ik heb nu :
  • een optische kabel lopen tussen mijn home cinema set en de tv
  • een hdmi kabel lopen tussen mijn home cinema set en de tv
  • een scart kabel lopen tussen mijn home cinema set en de tv (norm.aansluiting).
  • een scart kabel en tv kabel tussen mijn digitale decoder en mijn tv (norm. aansluiting)

Verder heeft mijn tv nog een hdmi aansluiting en een optische kabel IN, waarvan ik geen gebruik maak.

Hoor het graag:)

je zou de TV Tuner (PVR) tussen de inkomende kabel en de tv schakelen, waardoor je op AV1 een Digitaal ontvangst hebt...
dan kun je de TV verbinden met de receiver door middel van een optische kabel...
nu zou je haar scherp beeld + super geluid moeten hebben...

PVR naar tv moet via Scart...

je zou de TV Tuner (PVR) tussen de inkomende kabel en de tv schakelen, waardoor je op AV1 een Digitaal ontvangst hebt...
dan kun je de TV verbinden met de receiver door middel van een optische kabel...
nu zou je haar scherp beeld + super geluid moeten hebben...

PVR naar tv moet via Scart...

Dus ik heb een extra kabel nodig --> PVR?

de inkomende kabel is je tv kabel? Daar tussen moet een pvr?

ik heb toch een digitale televisie Samsung LCD en digitale televisie van Ziggo met digitale decoder HUMAX (Alles in 1 pakket)
Waarom heb ik dan apart een PVR nodig?

Ik heb nu een scart van mijn home cinema set naar mijn tv gaan en tevens een hdmi kabel aangesloten.

Is dit dubbelop?

Laatst bewerkt:
Laat ik mijn vraag anders formuleren.

Heb ik uberhaupt nog een scartverbinding nodig? Mijn home cinema set is nu aangesloten via hdmi, optisch en scart via mijn tv.

Mijn digitale decoder is enkel aangesloten via scart.
Moet vanaf dit apparaat een optische kabel lopen of juist tussen mijn hcs en de tv? Zoals nu ook het geval is.

PVR = HUMAX
dat is aan andere benamig er voor,
zoals tv een benaming is voor televisie

Inkomende kabel > HUMAX > (scart) TV

(home cinema) Versterken/Receiver > (Optische kabel) TV

Dank,

ik heb de hcs verbonden via een optische kabel met mijn televisie.
De HUMAX/ PVR is nu enkel via de scart aangesloten.:thumb:

De HDMI kabel heb ik nu dus niet meer nodig?

Laatst bewerkt:
hmm, dan zou je ook een HD ontvanger nodig zijn, maar de Humax is dit niet, dus nu heb je deze kabel nog niet nodig :)

Alleen om de terminologie te corrigeren:

Een PVR (Personal Video Recorder) is niet het zelfde als een Digitale Decoder. Met een PVR kun je ook programma's opnemen en met de standaard "alles-in-1-Humax-decoder" kan dat niet

hmm, dan zou je ook een HD ontvanger nodig zijn, maar de Humax is dit niet, dus nu heb je deze kabel nog niet nodig :)

Ok, vreemd dat ze bij de MediaMarkt dan vermelden, dat ik bij de Philips HCS absoluut de HDMI kabel niet moet vergeten.

Ik zet deze vraag op opgelost. Aangezien ik niet verwacht de HD-ontvanger vooralsnog nodig te hebben. Daarvoor ga ik eerst wat research op google doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan