optimaal beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruithof

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hoe beveilig je een pc echt optimaal.
Ik heb nog een oude pc staan (pentium 400).
Nu had ik gedacht om deze pc uitsluitend te gaan gebruiken voor bankzaken, dus alleen om bij mijn bank geld over te maken enz .
Geen andere site's als die van mijn eigen bank te gebruiken.
Dit lijkt mij de veiligste manier om bankzaken te doen.
Maar hoe beveilig je dit zogoed mogelijk. : ADSL of modem verbinding? welk besturing sisteem ? welke programma’s, welke niet ? enz.
Wie kan mij een goed advies geven ?
Of is dit een raar idee. (graag ook zeggen hoor)
Jaap.

ik weet niet met welke bank, je internetbankiert (of zoiets) maar ik vind het persoonlijk een beetje overdreven. ik spreek het niet tegen om goed beveiligd te zijn. Maar als je puur een alleen de pc gebruikt voor bankzaken, hoef je bijna nergens druk over te maken. dus gewoon een pc met besturingssysteem (98se of xp sp2, naar mijn mening) met een virusscanner en een eenvoudige firewall. bijv. die win xp sp2(omdat sommige banksites wel is gaan zeuren, met een te strak ingestelde firewall, ) Ik vind dat dit wel voldoende is alleen voor bankzaken regelen. (ook voor de rest maar jah, daar is de rest het veelal niet mee eens:cool: ).

Bedankt voor je reactie, pretender!
Meer ideeën zijn natuurlijk van harte welkom.
Jaap.

In dit geval zorgen voor goeie firewall en uiteraard de onvermijdelijke virusscanner.

Als je XP hebt, wel SP2 installeren. Maar je kunt in dit geval net zo goed W98 (se) gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan