optimale instellingen Linksys wrt54GL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Omdat internet bij ons steeds wegviel heb ik maar een nieuwe router gekocht. (de andere, jaren geleden gekocht voor een tientje op marktplaats gaf ik maar de schuld van de problemen)
Ik heb nu een Linksys wrt54GL, een draadloze router dus. Het internet lijkt nu inderdaad een stuk stabieler en valt niet steeds meer weg. Wel lijkt alles allemaal wat trager te gaan. (bij het laden van een nieuwe internetpagina blijft er erg lang staan "host ontbinden" voor daadwerkelijk de pagina geladen wordt)
Is dit probleem te verhelpen met het optimaliseren van de instellingen? Nu heb ik alles op de standaard instellingen staan, behalve dan dat ik een wpa2 beveiliging heb ingesteld.

Technische gegevens:
Router: linksys WRT54GL Versie 1.1
Modem: Motorola
Provider: Ziggo
Wireless kaartje: 802.11n/g/b Wireless LAN USB adapter van AzureWave Technologies. Dat was gewoon een kaartje dat al standaard in de pc zat.

Ik hoop op een snelle reactie,
alvast bedankt!

ik heb dezelfde router gehad, en als ik het mag zeggen: Wat een ****** ding!!

Probeer het even serieus om te ruilen voor een Sitecom router.

Heb je misschien een advies voor me? Het liefst een beetje in dezelfde prijsklasse en compatible met ziggo (er zijn er een paar die nog wel eens problemen kunnen geven)

Oh, en nog iets.. Is het raadzaam om er meteen maar een goede netwerkkaart in te gooien? Ik loop namelijk al geruime tijd te klooien met een slechte verbinding en wil nu graag dat het eens een keer goed is..

Eerst router.

Als je heel graag een goede draadlose router voor thuis gebruik zoekt is dit een aanrader: http://www.sitecom.com/Wireless-Gigabit-Router-300N/WL-368/p/796. Heb het zelf ook, geen problemen.

Wil je het toch bekabeld hebben, kan je de 154N variant proberen (iets goedkoper en een kleiner draadloos bereik)

Netwerkkaart.

Als je een hele oude kaart hebt, dan is vervanging misschien wel een goede optie.
Ik heb zelf een nVIDIA network kaart. Kijk even bij Start > rechtermuisklik op deze computer > eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > Netwerkkaart > Eigenschappen > Werkt het apparaat correct. Zo ja, eigenlijk niet nodig, maar je kent je pc beter dan ik.

Ik hoop dat je hiet wat verder mee komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan