Optimale internetinstellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenaardbei

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
10
Geachte helpers,

Enige dagen geleden stond er een man van Casema op de stoep, die mij een nieuw abonnement probeerde te verkopen. Toen hij de snelheid van de verbinding op mijn computer teste, bleek mijn download/upload-snelheid nog geen fractie te zijn van de snelheid die ik gezien ons huidige abonnement zou moeten hebben. Volgens onze casemaman zou ik een andere router moeten aanschaffen (en uiteraard een nieuw abonnement van Casema ;) , maar ik melde hem dat we ons eerst maar eens op de router moesten storten, om tot de optimale snelheid die past bij ons abonnement te komen).

Wij werken met 3 WinXP-compu`s
Router: Trust 340 Speedshare Web Station
Modem: Motorola SB4200E Surfboard Cable Modem
Internet: Casema Maxi (download 6400kbits/sec, upload 880kbit/sec)

De snelheid die ik nu haal, wanneer ik slechts mijn eigen computer op het modem aansluit komt in de buurt van 70kbit/sec download....

Wat is verstandig om te doen? Moeten we een nieuwe router aanschaffen? En zo ja, welke router is dan een goede keus? Wij zijn redelijke leken op dit terrein, en alle hulp is dan ook welkom. Het liefst zouden wij onze huidige bekabeling en apparatuur behouden en de instellingen hiervan optimaliseren opdat we wel datgene uit ons abonnement halen dat we zouden moeten krijgen.

Alvast heel hartelijk bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,


Maarten Verregghen
 
als je het echt hebt over 70kbit/sec is het ...:mad:
Een ander abo helpt dan echt niet. Ze zitten je te naaien! (excuses voor mn taal)

waar heb je het getest?
check het eens via www.speedtest.nl
het gebeurt wel met een klein bestand maar geeft weer even een indicatie he! ;)
 
Laatst bewerkt:
Speedtest-test

Geachte dichte mist,

Dank voor je spoedige reactie. Ik heb de test destijds uitgevoerd via speedtest.nl. Volgens de "casema-man" die bij mij langskwam zou mogelijk de router de zwakste schakel in het geheel kunnen zijn, is dit logisch? Gek genoeg moeten wij regelmatig de router resetten omdat we geen verbinding kunnen maken, je zou toch vermoeden dat een mogelijk probleem dan automatisch verholpen zou worden?!
 
Wel goed gekeken of het geen KByte/s of kbit/sec is?
Ook weer niet te verwarren met kbaud, ook wer kb/s.

Ook gemeten met andere snelheids meet site's?
 
:eek: geachte.. ik wordt er ontzettend verlegen van.

doe het gewoon nog eens keer. en zoals Grote Pier, eh. ik bedoel Lange Pier zegt, hou rekening met de Kb of kb.

waar het aan ligt?
hou gewoon nog even alles open qua mogelijke oorzaken :)

oh, je hebt 3 pc's. Als je individueel met die systemen het internet opgaat, is de verbinding dan ook traag? We moeten natuurlijk wel uitsluiten dat het niet aan de pc's ligt ! :cool:
 
Vervolg internetproblematiek

Geachte Lange Pier en Dichte Mist,

Dank voor jullie hulp zover...
Aan onze PC`s zal het niet liggen denk ik; we hebben alle 3 de beschikking over een redelijk nieuw systeem.
Met speedtest.nl kom ik op een snelheid van 75,7Kbyte/sec download, 85,4Kbyte/sec upload, 158.0 connections/minuut, Ping test 17.0ms.
Nog suggesties by any chance?

Dank!
 
Aan gezien je rechtsstreeks op het modem ook die snelheid haalt, ligt het dus niet aan de router, dan blijft de modem en PC over, misschien zijn de instellingen niet helemaal juist, b.v. de MTU waarde, hier staan een aantal optimizers, die de waarden kunnen aanpassen.
 
Optimale internetinstellingen? / Routerproblematiek

Geachte helpers,

Enige tijd geleden plaatste ik een hulpvraag. Daar ik enige tijd afwezig ben geweest heb ik nog geen tijd gezien eerder te reageren. Daarom hierbij nogmaals mijn bericht van destijds;

Enige dagen geleden stond er een man van Casema op de stoep, die mij een nieuw abonnement probeerde te verkopen. Toen hij de snelheid van de verbinding op mijn computer teste, bleek mijn download/upload-snelheid nog geen fractie te zijn van de snelheid die ik gezien ons huidige abonnement zou moeten hebben. Volgens onze casemaman zou ik een andere router moeten aanschaffen (en uiteraard een nieuw abonnement van Casema , maar ik melde hem dat we ons eerst maar eens op de router moesten storten, om tot de optimale snelheid die past bij ons abonnement te komen).

Wij werken met 3 WinXP-compu`s
Router: Trust 340 Speedshare Web Station
Modem: Motorola SB4200E Surfboard Cable Modem
Internet: Casema Maxi (download 6400kbits/sec, upload 880kbit/sec)

De snelheid die ik nu haal, wanneer ik slechts mijn eigen computer op het modem aansluit komt in de buurt van 70kbit/sec download....

Wat is verstandig om te doen? Moeten we een nieuwe router aanschaffen? En zo ja, welke router is dan een goede keus? Wij zijn redelijke leken op dit terrein, en alle hulp is dan ook welkom. Het liefst zouden wij onze huidige bekabeling en apparatuur behouden en de instellingen hiervan optimaliseren opdat we wel datgene uit ons abonnement halen dat we zouden moeten krijgen.

Alvast heel hartelijk bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,


Maarten Verregghen

PS Met mijn eigen PC alleen aangesloten op de modem haal ik de volgende snelheden:
809.7 Kbyte/sec Download
96.0 Kbyte/sec Upload
1243.0 conn/min Connection

Wanneer ik over de router test de volgende snelheden:
Download: 76.4 Kbyte/sec
Upload: 85.2 Kbyte/ sec
Connection: 865 connection
 
Hallo,

Omdat jij je beginpost copieerd, ben ik zo vrij om LangePier zn post even te copieren. heb je dat al gedaan?

LangePier:
Aan gezien je rechtsstreeks op het modem ook die snelheid haalt, ligt het dus niet aan de router, dan blijft de modem en PC over, misschien zijn de instellingen niet helemaal juist, b.v. de MTU waarde, hier staan een aantal optimizers, die de waarden kunnen aanpassen.
Einde bericht LangePier
 
De snelheid die ik nu haal, wanneer ik slechts mijn eigen computer op het modem aansluit komt in de buurt van 70kbit/sec download....

PS Met mijn eigen PC alleen aangesloten op de modem haal ik de volgende snelheden:
809.7 Kbyte/sec Download
96.0 Kbyte/sec Upload
1243.0 conn/min Connection

:confused:

Wat is het nu?
Bij de bovenste ligt het NIET aan de router, bij de onderste WEL.

Overigens worden alle modems omgeruild voor de/een Arris modem, en een router zou geen belemmering moeten zijn voor de verbinding, of er zijn computers in het netwerk die de verbinding extra zwaar belasten, of deze is niet goed in/afgesteld.

Indien een draadloze router, tja die hebben een beperkte verbindingssnelheid.
 
Haal eens 30 seconden de stroom van het modem af.
Als dit niet lukt wat voor een netwerkkaart heb je?
Anders casema bellen en zeggen dat je je pc rechtstreeks op je modem hebt aangesloten.
Dan kunnen ze moeilijk zeggen dat het aan je router ligt en dab sturen ze je waarschijnlijk een nieuw modem of pakket

p.s. ik zie wel dat je een verouderde kabel modem hebt dat zou ik ook even vermelden(niet dat die oud is maar gewoon het typenummer vermelden)
cable-modem-intro.jpg
Dit is de standaard die je nu krijgt
 
Laatst bewerkt:
Misschien vreemd, maar ik denk aan iets heel anders...

Ik heb al jaren internet van Casema en nog nooit gehoord van "Casema-mannen'' die langs de deuren gaan, naar binnen komen en op de PC de internet-snelheid even controleren en dan iets proberen te verkopen...

Ik zou eens kontakt met ze opnemen!
 
Misschien vreemd, maar ik denk aan iets heel anders...

Ik heb al jaren internet van Casema en nog nooit gehoord van "Casema-mannen'' die langs de deuren gaan, naar binnen komen en op de PC de internet-snelheid even controleren en dan iets proberen te verkopen...

Ik zou eens kontakt met ze opnemen!

Daar heb je gelijk in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan