Optimale uit mn videobeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
IK Heb laatst mn computer geformateert maar als ik nu dvds afspeel heb ik een lelijker beeld als voor dat ik me computer geformateert had. Dit probleem heb ik ook bij films van het internet, die normaal veel mooier waren.

Heb je de instellingen van je video kaart ook op de hoogste waarden teruggezet ? Kleuren,refresh rate
enz.

Geplaatst door apoe
Heb je de instellingen van je video kaart ook op de hoogste waarden teruggezet ? Kleuren,refresh rate
enz.
Hoe doe ik dat

Windows 98ME,dus.
Ga naar je bureau-blad met je R muisknop op Eigenschappen>Instellingen>en kies bij kleuren voor het hoogst mogelijke(b.v ware kleuren 32 bits).

Alls dat zonder probleem lukt ,ga dan naar de beeld instellingen,en kies voor b.v 1024x768. dat is in hetzelfde beeld.

Kies dan voor geavanceerd,en adapter,zet die in de hoogst mogelijke waarde b.v. 100 Hz (85 Hz) kan ook nog.

Alles is afhankelijk of je je video kaart wel juist is geinstaleert ,anders lukt het allemaal niet.

Als er in configuratie >hardware>beelschermadapters
geen raar teken staat ,maar juist wel je kaart ,dan moet het goed zijn.

Expirimenteren maar,het kan geen kwaad.

Geplaatst door apoe
Windows 98ME,dus.
Ga naar je bureau-blad met je R muisknop op Eigenschappen>Instellingen>en kies bij kleuren voor het hoogst mogelijke(b.v ware kleuren 32 bits).

Alls dat zonder probleem lukt ,ga dan naar de beeld instellingen,en kies voor b.v 1024x768. dat is in hetzelfde beeld.

Kies dan voor geavanceerd,en adapter,zet die in de hoogst mogelijke waarde b.v. 100 Hz (85 Hz) kan ook nog.

Alles is afhankelijk of je je video kaart wel juist is geinstaleert ,anders lukt het allemaal niet.

Als er in configuratie >hardware>beelschermadapters

Expirimenteren maar,het kan geen kwaad.

Okey ik heb het gedaan mijn films die ik gedownload heb zijn nu wel aardig mooi jah, ookal heb ik een heel klein beeld. Maar nu zit ik nog met de kwaliteit van mijn dvd speler. Die is ook niet echt naar behoren. Dus ik weet niet of je daar nog wat op weet????

P.S Deze stap kan ik niet maken Als er in configuratie >hardware>beelschermadapters

Ik kan hardware niet vinden op ME

Da,s waar ,het staat in configuratie scherm>system>apparatenbheer>beelscherm adapters.

Als daar je kaart zonder een probleen staat (uitroepteken of zo)is het goed.

Dat blijkt want je hebt al resultaat.

Een kleiner beeld(oppervlak)kan afstellen met de knoppen of toetsen van je monitor.

Van DVD spelers op de PC heb ik geen verstand,maar ik denk dat de laatste versie van Windows Mediaplayer
je een eind kan helpen.

De site is een beetje sloom, Mediaplayer 9 moet uit zijn.
dat is de laatste nieuwe.
http://www.microsoft.com/netherlands/default.asp

Suc6

Geplaatst door apoe
Da,s waar ,het staat in configuratie scherm>system>apparatenbheer>beelscherm adapters.

Als daar je kaart zonder een probleen staat (uitroepteken of zo)is het goed.

Dat blijkt want je hebt al resultaat.

Een kleiner beeld(oppervlak)kan afstellen met de knoppen of toetsen van je monitor.

Van DVD spelers op de PC heb ik geen verstand,maar ik denk dat de laatste versie van Windows Mediaplayer
je een eind kan helpen.

De site is een beetje sloom, Mediaplayer 9 moet uit zijn.
dat is de laatste nieuwe.
http://www.microsoft.com/netherlands/default.asp

Suc6

OKey ik heb hem gedownload maar ik kan er geen dvds mee afspelen moet ik daar nog een speciale plug-in voor downloaden ofzo. Of kan het ook anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan