• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optionbutton en met VBA cel vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norman Scheuter

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo,

We hebben een excel werkblad met daarin een userform.
Vanuit de userform ( soort Wizzard ) worden diverse cellen gevuld.
Ik ben bezig om deze te verfijnen en wil er een optie bij hebben.

Zou graag willen dat als ik een optionbutton aanklik een cel wordt gevuld met "4/0" of "3/0" enz.. ligt aan de button welke ik aanklik.
Normaal wordt dan een bepaalde cel ( welke je hebt gekoppeld "controlsource" ) gevuld met waar / onwaar.
In plaats van "waar" of "onwaar" wil ik graag dat er de waarde van de tekst bij de button wordt ingevuld (bijv. 4/0).
En dan ook altijd in bijv. A1

Is dat mogelijk om dat in de VBA te plaatsen, zonder dit in het werkblad met formules te doen?

Gr. Norman

PS. ik heb een voorbeeld bijgevoegd

Bijlagen

Dit zou het kunnen zijn.

Hoi jgkdrt,

Wil deze ook graag proberen, maar ik krijg foutmelding dat macro's zijn uitgeschakeld, zodra ik op de button klik??
Ik heb echt alles aan staan en heb geen Macro's instellingen uit staan.
Enig idee waar dit aan kan liggen.

Gr. Norman

Norman,

Als ik het bestand download van het forum, moet ik in verkenner de Eigenschappen van het bestand openen en klikken op Blokkering opheffen.
Doe ik dat niet, dan krijg ik ook de melding dat de macro's zijn geblokkeerd.
Maar dat gold bij mij ook voor het bestand van AccessGuru, dus of dat het is?

Norman,

Als ik het bestand download van het forum, moet ik in verkenner de Eigenschappen van het bestand openen en klikken op Blokkering opheffen.
Doe ik dat niet, dan krijg ik ook de melding dat de macro's zijn geblokkeerd.
Maar dat gold bij mij ook voor het bestand van AccessGuru, dus of dat het is?

Hoi jgkdrt,

Top, dank je wel.
Dat was het.

Gr. Norman

Norman,

Simpel is altijd fijn.
Maar een opmerking:
De oplossing van #8 is inderdaad simpel maar wellicht iets te.
Let op: bij sluiten van het formulier, terwijl je geen optie hebt gekozen, zal altijd de eerste optie (hier 4) in A1 worden geplaatst.
Dit is overigens prima te ondervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan