optische muis (met draadje) niet op Windows 98?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwartel

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2002
Ik ben bezig met de oude pc voor mijn zoon, alleen kan ik de optische muis (met draadje) niet aangesloten krijgen op de windows 98. Het moet met een serieele stekker aangesloten worden op de systeemkast. Ik heb daar een verloopstukje van. Maar Windows 98 herkent het niet...
Het merk is Q-Tec, met scroll-wheel. Heb al op site van Q-Tec gekeken, geen driver te vinden...

Wie kan mij helpen?:confused: :confused: :confused:

Lukt niet...

Hoi,

Het lukt mij niet om de driver te downloaden, hij geeft als bericht dat er geen driver nodig is??????

Verder kom ik niet helaas...

Ik zie inderdaad overal staan: For this product, no special driver is needed. This is because either the product does not need a driver in order to function properly, or the default driver from Microsoft Windows should be used. Check the manual of your product for further instructions.

Kan me niet voorstellen dat Windows 98 niet meer geschikt zou zijn, zit er geen boekje bij of zoiets, mogelijk heeft iemand anders een ervaringstip?

Geen enkel boekje te vinden, alleen maar een verpakking van Q-Tec. Maar ik heb inmiddels een andere muis gekocht, een gewone Trust-muis, met een balletje eraan. Deze doet het gewoon... (zoals het moet...) Toch nog bedankt voor je hulp, al heeft het niet echt geholpen...

:thumb: :confused:

Nou ja, soms is dat ook de beste oplossing, die dingen zijn tegenwoordig niet zo duur en mogelijk is Q-tek gewoon niet altijd geschikt voor bepaalde pc's en/of OS. :)

Een 'standaard' serieële muis heeft inderdaad geen drivers nodig, of daar nu een balletje of een 'lampje' inzit maakt niet uit.
Wat wel vaak misgaat is het verloopstukje, vaak werken die niet. Als je de beschikking hebt over een andere kan je die eens proberen.
Kijk voor de zekerheid ook nog even na of in de bios de de serieële poorten (COM poorten) wel op enabled staan.

Het kan (geen kennis over) zijn dat een optische muis zoveel bandbreedte vraagt dat een seriele poort dat niet kan verwerken.
De oude muispoort en usb-poort heeft een grotere bandbreedte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan