optische muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Garfiels

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Hallo,
Wij hebben het volgende probleem.
op de ps/2 poort willen we een draadloze optische muis aansluiten.
Maar het wil dus niet het groene lampje blijft flikkeren en windows 2000 herkent de muis niet.
een gewone muis met een draadje ziet hij wel meteen.
Heb ik de draadloze muis getest op me eigen pc en daar doet hij het perfect komt dat omdat ik een ander besturingsyseem heb(xp) of ligt het aan de instelingen van de 2000 machine?
wie weet er andwoord op?
Groetjes Gisella

Heb je de muisdriver wel geinstalleerd ??
Die meegelverd is op de cd of floppy.
En geeft de pc wel aan als hij opstart dat hij een muis heeft gevonden want als er geen muis is wil die meestal ook niet opstarten ?

de drivers zijn geinstaleerd en hij geeft niet aan dat er geen muis is maar laat de muisaanwijzer niet zien.
dat is zo raar.
Daarom was mijn vraag of ik ook ergens anders wat moet veranderen.
vind het alleemaal maar even vreemd
Groetjes Gisella

als het een beetje meezit is het heel simpel op te lossen:

als je de software van de muis hebt geinstalleerd, ga dan via Start naar de fabrikant (map) van de muis en kies voor de "eigenschappen" van de muis. Een menu met diverse tabbladen opent en een van de tabbladen heet "draadloos". Daar kun je het "kanaal" aanvinken waarop aan de muis een (nieuw) kanaal wordt toegewezen, van welke actie je ook bericht krijgt in de vorm van: kanaal 1 met succes toegewezen o.i.d. Succes gegarandeerd ! (als DAAR tenminste de oorzaak van je probleem zit....)

Ook na het wisselen van de batterijen doet dit euvel zich voor (ik spreek uit ervaring) en voordat je vraagt hoe ik dan zonder muis de startknop en volgende menu's bedien ? Door even een hele ordinaire muis als 2e muis te plaatsen..................

Laatst bewerkt:
't kan zijn dat je de muis moet resetten, als het goed is zit en op de muis en op de ontvanger een resetknopje. Je hebt ook muizen waarbij je een schakelaar op dezelfde positie moet zetten als de ontvanger.

oeps,

wat Freno schrijft vergat ik nog : begin daarmee !!! Zowel op de muis als op de ontvanger !!! Daarna pas mijn advies !!!

op de knopjes gedrukt van de ontvanger en van de muis.
Gezocht naar de map maar er staat al geen draadloos.
Nu zat/zit ik te denken,omdat de pc geleverd is met een steriele muis en 98 en ik zelf 2000 er op gezet heb met die muis,moet ik wat in 2000/of bios doen om die draadloze muis te laten zien?
Groetjes Gisella

Misschien effe naar configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer.
Gooi daar de muis eruit.
Sluit je PC af.
Sluit je muis aan.
Start je PC weer op.
Misschien dat ie hem nu wel ziet.

Jeopardy-Rock

dat is het rare juist hij vind geen hardware voor die muis.doe ik er een gewone ps/2 muis aan dan is het goed.
Maar er moet toch een draadloze op kunnen?
Groetjes Gisella

Bij de fabrikant een driver ophalen voor die optische
muis en opslaan in een temp.file(Voor Win2K)
Vervolgens configuratie>hardware>wizard>apparaat
toevoegen en wanneer de wizard vraagt waar de driver
kan gevonden worden de gegevens intypen en de
installatie zal gebeuren.
Gebruik zelf een Cordless Mouseman Optical van
Logitech en heb op dezelfde manier een driver moeten
ophalen/installeren.
Bolleke

hij geeft dan aan dan hij het niet kan instaleren vanwege niet compertable eigenschap of zoiets.
Ik denk dat het op die machine op een of andere manier dus niet kan en wat zullen de heren daar van balen.
Vreemde is ik heb bijna de zelfde pc alleen met xp en daar draait hij perfect op.
groetjes Gisella

het is een sweex muis maar ook de trust muis van mij pc doet het er niet op.
Ikke niet meer snappen van de hoe hoor.
hij wil niet eens hardware zien van de muis als ik die aangesloten heb.
Groetjes Gisella

ja die driver had ik ook al gevonden.
HEb nu een mailtje naar de sweeks toe daar had ik zelf nog niet aan gedacht,
Op hoop van zegen dan maar ,ik laat jullie weten wat ze zeggen.
GRoetjes Gisella

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan