Optische wireless muis verspringt

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Hallo.

Ik sinds vorige week bij m'n laptop een optische wireless muis gekocht (Microsoft Wireless Optical Mouse Blue). Hij werkt in principe prima, alleen af en toe verspringt de aanwijzer ineens naar rechtsonder of linksboven. Ik kan hem dan wel bewegen naar waar ik hem hebben wil, maar 't is toch irritant.
Driver al eens opnieuw geinstalleerd, helpt niet. Ook zit er op de receiver een knopje dat je in kunt drukken om een ander kanaal te pakken, helpt ook niet.

Ter info: ik werk met XP pro en heb de muis aangesloten op de USB poort.

Iemand tips???

kan ook zijn dat de batterijen slecht zijn! even goede batterijen erin duracell ofzo!

Ik heb zelf ook een optische muis, maar dan met draadje.....ik heb exact hetzelfde probleem, zo nu en dan springt de muis naar rechtsonder. Dus grote kans dat het niet aan de batterijen of aan het kanaal ligt.

Blatend schaap, zoals je kunt lezen in m'n eerste bericht helpt wisselen van kanaal niet.

Iemand een idee dat wel helpt?

Welke drivers heb je geinstalleerd? Als het een MS muis is kan je beter de standaard drivers installeren die bij XP zitten en NIET de drivers die je bij je hardware krijgt. Toen ik mijn optische intellimuis installeerde met de bijgeleverde drivers kreeg ik allemaal rare muisverspringingen.

Heb je reciever in 'clear line of sight' met je muis? Geen radiografische apparatuur in de buurt die het signaal kunnen verstoren? De reden dat de muis in de hoek terecht komt is omdat de reciever contact verliest en de muis 'reset'. Daarna vind hij gelijk weer contact en kun je weer verder werken. Daarom raadde ik je aan om van kanaal te wisselen:

Dus als je op kanaal 1 zit, wissel naar kanaal 2, wacht tot hij hem pakt, en wissel weer terug naar kanaal 1.

Maar blijkbaar werkt dit niet bij jou... Verder zou ik het 1,2,3 niet weten

Inderdaad, wisselen van kanaal helpt echt niks. Ook de drivers de-installeren en de standaard-drivers van Windows gebruiken helpt niet: de muis blijft verspringen.

Iemand anders nog ideeen?

Geplaatst door piggel
Inderdaad, wisselen van kanaal helpt echt niks. Ook de drivers de-installeren en de standaard-drivers van Windows gebruiken helpt niet: de muis blijft verspringen.

Iemand anders nog ideeen?
ik heb dit probleem ook, als ik bijv goedkope batterijen gebruikt, als ik duracell gebruik heb ik nergens last van.
als je het blijft houden ondanks alle opties te hebben geprobeerd? zou ik toch terug gaan naar de winkel en het probleem voorleggen! suc6

Probeer het eens met het weghalen van het vinkje bij "precisie van de aanwijzer verbeteren" in de muiseigenschappen. Heeft het bij mij opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan