• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opvolgende datum filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

saintjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo,

Ik zit op mijn werk vast en heb vanmiddag van alles geprobeerd. Allerlei formules uitgeprobeerd en ik krijg het niet voor elkaar.

Het gaat om het volgende. Ik heb een bestand van ruim 9000 regels met daarin onder andere een kolom met de naam van de klant en daarnaast een kolom met datum. Ik wil alleen die regels zien met de opvolgende datum die bij de desbetreffende naam horen. Dus de datum die niet opvolgend is, die eruit filteren.

Een voorbeeld bestand heb ik bijgevoegd. Ik heb het geprobeerd met de ALS functie en kwam hiermee niet verder en zit nu op een dood spoor.

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kom je hier verder mee?

Hallo popipipo,

Dit is het helemaal en kan hiermee uit de voeten.

Alleen een vraagje nog. Nu heb ik in het bestand d1 en d2 als opvolgende data benoemd maar stel dat in het bestand van mijn werk bv d10 en d11 opvolgend zijn. Wordt dan de formule =ALS(D10=D11-1;1;0)? Waar staan die laatste 2 cijfers voor, 1;0?

Nogmaals heel hartelijk bedankt voor je hulp, :thumb:

Hallo Saintjuh
Heb je gezien dat in cel D2 een iets andere formule staat dan in de andere cellen.

Code:
=IF(D2=D3-1;1;0)
=IF(OR(D3=D2+1;D3=D4-1);1;0)

Waar staan die laatste 2 cijfers voor, 1;0?
De 1 staat voor het is een opvolgende datum.
De 0 staat voor niet opvolgende datum.

Hallo Saintjuh
Heb je gezien dat in cel D2 een iets andere formule staat dan in de andere cellen.

Code:
=IF(D2=D3-1;1;0)
=IF(OR(D3=D2+1;D3=D4-1);1;0)

De 1 staat voor het is een opvolgende datum.
De 0 staat voor niet opvolgende datum.

Ik heb het gezien er begrijp de werking ervan.

Nogmaals heel hartelijk dank hiervoor Willem:thumb:

Zal mijn vraag op afgehandeld zetten, thanks...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan