Opvolger gezocht.

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Beste forumleden,

In tegenstelling tot een aantal jaren geleden ben ik minder gaan letten op innovaties mbt. nieuwe hardware.

Daarom heb ik jullie hulp nodig.

Mijn oude 22" IIlyama heeft de pijp aan Maarten gegeven en ik heb hem vervangen door een Samsung SyncMaster P2350 scherm.

Als ik dit scherm vergelijk met mijn 3+ jaar oude IIyama, merk ik pas echt goed dat de techniek progressief sneller vooruit gaat dan de verwachtingen die ik heb mbt. mijn hardware :o

Aangezien mijn nieuwe scherm een hogere resolutie heeft (1920*1080) ben ik op zoek naar een opvolger van mijn Geforce 8800GTX.

Ik wil maximaal 250 Euro spenderen maar ik vraag mij af of mijn CPU (Intel Core 2 Duo E8400) geen bottleneck zal zijn.

Concreet nu ... Welke videokaart zou het beste bij mijn systeem passen voor maximaal +/- 250 Euro? (Het maakt mij niet uit of het een ATI of Nvidia kaart is)

Ik denk zelf aan een Sapphire ATI Radeon HD5830,1GB .

Maar als iemand een beter idee heeft dan hoor ik dat graag :D

Voor mijn overige systemspecs.. zie profiel.

Thx. :)

Opvolger 8800GTX

Beste trezor,

Idd. een leuke kaart maar kan mijn cpu en Ram gezellig meedoen met die kaart?

Maw. ik heb niets aan een videokaart die harder kan lopen dan de overige componenten van mijn pc :)

Alvast bedankt voor je reactie

oke, waar gebruik je je computer eigenlijk allemaal voor? gaming gewoon chating etc.

Opvolger 8800GTX

Ik ben nu eenmaal een Nederlander :d en ik speel graag de nieuwste games met redelijke instellingen voor de beste prijs.

Met mijn 8800GTX kan ik nog redelijk meekomen maar ik merk dat de kaart tegen de grenzen van zijn mogelijkheden aanloopt.

Maar ik vraag mij af of mijn CPU , MOBO en Ram die kaart kunnen bijhouden.

Mvg.

Tron.

Laatst bewerkt:
ehhm, je zou een Intel Core 2 Quad Q9400 kunnen nemen en een ati readon 5770 kunnen halen wat voor ram heb je? en een Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E kunnen nemen.

Ram

Ik heb 2X 2 GBt OCZ Fatal1ty @1066 MHz. Ram op mijn Asus P5Q Pro mobo en 2*750 GBt. Samsung Spinpoint F1 HDD's op Raid 0.

Bedankt voor het meedenken. :thumb:

Er is geen enkele noodzaak voor een nieuw moederbord en / of processor en / of geheugen. Die nieuwe videokaart gaat gewoon zijn werk doen met deze hardware.

Er is geen enkele noodzaak voor een nieuw moederbord en / of processor en / of geheugen. Die nieuwe videokaart gaat gewoon zijn werk doen met deze hardware.

En... dat zou de 8800GTX die TS nu heeft ook moeten doen, helemaal niks mis met die kaart!

Ook die kan 2560 x 1600 gewoon aan zelfs

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. :thumb:

@mrmusic... Ik ben het met je eens dat mijn huidige videokaart nog redelijk mee kan.

Ik heb destijds behoorlijk moeten investeren in de 8800GTX maar ik was/ben er behoorlijk tevreden mee.

Toch wil ik met het oog op de toekomst de video performance verbeteren, aangezien jullie stellen dat mijn hardwareconfiguratie gemakkelijk een 5830 of 5850 kan bijhouden.

Ik zal mijn oude trouwe Nvidia op Marktplaats aanbieden en probeer een HD5850 te scoren. :cool:

Na lange afwezigheid besef ik weer eens dat dit een geweldig forum is.:D

Grts.

Tron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan