• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opvragen data uit een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilPostino

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Dames, Heren,

vraagje,

ik heb in mijn spreadsheet een tabblad waar een heleboel info in staat.
In een 2de tablad wil ik echter, via het ingeven van een uniek nr, in de cell ernaast info weergeven die gelinkt is aan dit unieke nr.
Dit nr kan bijvb 1 zijn, maar ook 731. Is op voorhand niet gekend.
Indien dit nr echter niet bestaat mag er niet gebeuren of verschijnt er een tekst in de cell 'id onbestaande'.
Bijkomend vraagje, kan dit unieke nr als 'ID' worden opgeslagen? (cellopmaak?)

Bijgevoegd vindt je een heel erg simpel xsl-etje terug wat misschien meer duidelijkheid biedt.

Thx,
ilPostino

Bijlagen

Laatst bewerkt:
even zoeken op dit forum op vert.zoeken en je vindt je oplossing. in het engels is het:
Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(C1;A1:B2;2;FALSE));"nee";VLOOKUP(C1;A1:B2;2;FALSE))

steven

even zoeken op dit forum op vert.zoeken en je vindt je oplossing. in het engels is het:
Code:
=IF(ISNA(VLOOKUP(C1;A1:B2;2;FALSE));"nee";VLOOKUP(C1;A1:B2;2;FALSE))

steven

Beste Arafy,

thx. Ik ben een newbie wat spreadsheets betreft. Het is moeilijk zoeken als je niet eens weet hoe de functie heet, of wat er allemaal kan.
Nu ik weet dat dit via een functie 'vert.zoeken' kan, kunnen we weeral wat verder klooien. :-)

Thx,
ilPostino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan