• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opvragen gegevens uit bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Iemand een idee of volgende kan

Ik moet met regelmaat de waarde weten van cel K3 uit tabblad "Data" uit een bestand met een bepaald ordernummer.

Nu zoek met verkenner in directory c\voorbeeld\bestanden\ op ordernummer het bestand
Open het
klik naar tabblad "Data"
Kik naar cel K3
en neem de waarde over.
en sluit het bestand weer

De bestandnaam is langer dan het ordernummer maar begint altijd met het ordernummer.
Dus zeg bestand heet "123456 Klantnaam abcdfgh" (Het ordernummer is eenduidig wat er achterstaat weet ik nooit precies)
Dan zoek ik op 123456 en vind het bestand.

Kan ik in een xcel sheet een formule plaatsen waar ik 123456 invul
en dat of de formule of een vba code de waarde van cel "Data!K3" ophaalt van het bestand in c\voorbeeld\bestanden\ waarvan de bestandsnaam begint met 123456?

Dit werkt super. Heel erg bedankt!

Als ik nog een vraag stellen mag.

na workbooks open komt de melding [bijwerken koppelingen]. In het gevonden bestand.
Ik kan niet echt vinden hoe ik de macro door kan laten lopen zonder dit aan te hoeven klikken. Hij mag van mij automatisch bijwerken.

bvd!

Ik vond uiteindelijk de optie
Code:
, updatelinks:=3
zodat ik het in vba kon aansturen.

bedankt weer jullie hulp

De eigenschappen van een koppeling stel je in in het tabblad 'Data' bij 'connections' of 'edit links'.
Maar het bestand van @Ah bevat geen enkele koppeling, maar een macro.
Dus ik snap niet waar die melding dan vandaan komt.

Ik zou het zó doen ( sneller en geen schermflikkering):

Code:
Sub M_snb()
    if Dir(ActiveWorkbook.Path & "\" & [B1] & "*.xlsx") <> "" then
      with getobject(ActiveWorkbook.Path & "\" & [B1] & "*.xlsx")
        cells(3,11) =.Sheets("Data").Range("K3")
        .Close 0
      end with
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan