• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opvragen van rij nummer na VERT.ZOEKEN

• Onderwerp starter Onderwerp starter rheij
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rheij

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo!

Is het mogelijk om de rij op te vragen van het resultaat van VERT.ZOEKEN.
Dus ik zoek verticaal naar bv het cijfer 10. En als resultaat krijg ik dat deze in rij 233 staat.

Ik wil dit gebruiken zodat ik vanaf dat punt verder kan zoeken naar het volgende cijfer 10 en zo in de hele lijst naar het cijfer 10 kan zoeken. Vert.ZOEKEN levert helaas maar 1 waarde op, terwijl ik alle waarden wil zoeken in een lijst... Dit leek me wel een makkelijke oplossing, maar dan moet ik wel het rijnummer weten waar ik verder moet zoeken.

Alvast bedankt.

rheij,

Het is wel geen VERT.ZOEKEN, maar deze doet wat jij wilt:

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A1:A1000;B1);VERGELIJKEN(B1;A1:A1000;0);"")

Hmmm

Dat werkt idd prima. Heb nu het rijnummer maar hoe haal ik dan de waarde op uit de kolom daarnaast. Bv. gevonden rijnummer is 22 in kolom C... nu wil ik de waarde D22 opvragen.

=$D(C1) kan niet... waarbij in vakje C1 de gevonden index staat (22).

Of zijn er andere manieren om VERT.ZOEKEN uit te bereiden zodat er niet 1 maar alle waarden uit een kolom worden gevonden?

Gr,
Roderik

Laatst bewerkt:
INDEX is beter dan INDIRECT, want INDIRECT is een volatile function.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(A1:A1000;B1);INDEX(D1:D1000;VERGELIJKEN(B1;C1:C1000;0));"")

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan